توسط بخش خصوصی؛

اجرای ۱۸ طرح گردشگری با سرمایه گذاری بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از اجرای ۱۸ طرح گردشگری با سرمایه گذاری بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی  با اشاره به روند سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان گفت : سرمایه گذاری برای ایجاد تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی در چند سال اخیر روند رو به افزایشی داشته است.

جباری افزود : در حال حاضر تعداد 18 طرح گردشگری  با حجم سرمایه گذاری اولیه 6890 میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال 695 نفر در حال ساخت و انجام عملیات عمرانی توسط بخش خصوصی بوده که بطور متوسط از پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد برخوردار می باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به پروژه های سرزمین موجهای آبی ارومیه ، تله کابین و تله فریک ارومیه ، هتل 5 ستاره جواهر ماکو ،‌مجتمع گردشگری ستاره سیلوانا ، هتل 5 ستاره فیرورق و ... اشاره کرد .

مدیرکل استان با اشاره به مشکلات مالی تعدادی از این طرح ها گفت : تعداد 11 طرح با حجم سرمایه گذاری اولیه 2515 میلیارد ریال بعلت عمدتاً مشکلات مالی راکد می باشند که در صورت حمایت تسهیلات با کارمزد مناسب برای 29 طرح اشاره شده می توان شاهد شکوفایی صنعت گردشگری بود.

جلیل جباری در همین زمینه گفت : تاکنون به تعداد 45 فقره مجوز با رقم سرمایه گذاری اولیه بیش از 1000 میلیارد تومان با پیش بینی اولیه اشتغال 1270 نفر مجوز ساخت از سوی این اداره کل صادر گردیده است .

وی تصریح کرد : تاکنون تعداد 13 طرح با حجم سرمایه گذاری اولیه 440 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که از جمله مهمترین آنها می توان به هتل آنا ارومیه ، هتل تارا مهاباد  ، هتل آریا ارومیه ،‌هتل روناک پیرانشهر و ... اشاره کرد که اشتغال مستقیم 253 نفر را دارد

مدیرکل استان نرخ رشد میزان سرمایه گذاری در بخش گردشگری را مناسب اعلام کرده و گفت: در سطح استان تا سال 1392 تعداد 83 مرکز اقامتی با 2702 تخت موجود بود که از سال 92 تا 96 تعداد 8 مرکز با 690 تخت اضافه شده که رشد  6/ 9 درصدی در تعداد مراکز و رشد 5/ 23 درصدی در تعداد تخت داشته است .

جباری در انتها یادآور شد : از جمله مهمترین مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری می توان به زمانبر بودن دریافت پاسخ استعلامات از دستگاههای اجرایی و عدم  بازدهی متناسب پرداخت تسهیلات به طرح های گردشگری اشاره نمود .

انتهای پیام/ح

اجرای 18 طرح گردشگری توسط بخش خصوصی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.