آغازمرمت وساماندهی قلعه تاریخی قبان ماکو

مدیرکل میراث فرهنگی ،‌صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ازآغازفصل دوم کارگاه مرمت و ساماندهی قلعه تاریخی قبان ماکو خبرداد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی ،‌صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود : فصل جدید مرمت و ساماندهی این محوطه تاریخی در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک که سه ماه پیش با سازمان منطقه آزاد تجاری ماکو منعقد گردیده آغاز شده است .

وی ادامه داد : اعتبار تخصیص داده شده برای فصل جدید مرمت و ساماندهی این محوطه 15 هزار  میلیون ریال می باشد که علاوه بر مرمت برج و باروی قلعه ، احیاء و ساماندهی مسجد حضرت ابوالفضل و حمام صفوی واقع در عرصه آن را نیز شامل می شود .

جباری تصریح کرد : فصل دوم مطالعات و بررسی های باستانشناختی این قلعه نیز همزمان با مرمت و ساماندهی ماکو می باشد که قلعه قبان از محورهای اصلی آن بشمار می رود .

وی گفت : منظر تاریخی – فرهنگی ماکو بعنوان نامزد آتی ثبت جهانی در لیست مناظر تاریخی و فرهنگی ایران قرار دارد و کارهای اولیه در خصوص ساماندهی و مرمت این قلعه ،‌یکی از مهمترین پروژه های استان می باشد .

انتهای پیام/م

مرمت قلعه تاریخی قبان ماکو آغازشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.