اداره کل ورزش و جوانان متولی ورزش در استان قم محسوب می‌شود

وزارت ورزش و جوانان در حالی فهرست استان‌های فعال و پرکار ورزشی کشور را معرفی کرده که استان قم همانند سال گذشته در صدر گروه سوم قرار دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ نشست سراسری وزارت ورزش و جوانان و مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها در حالی برگزار شد که فهرست استان‌های برتر در شاخص‌های مختلف اعلام شد و استان قم در سطح سوم استان‌های مورد نظر وزارت ورزش و جوانان همانند سال قبل در رده نخست قرار گرفت.

همایش مدیران کل ادارات ورزش و جوانان سراسر کشور که با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد و از ۳ استان برتر در سه گروه طبق شاخص‌های اختصاصی و عمومی تجلیل شد، در حالی که اداره کل ورزش و جوانان استان قم برای دومین سال متوالی به عنوان استان برتر گروه سوم معرفی شد.

بر اساس این ارزیابی که در شاخص‌های مختلف صورت گرفته در گروه اول خوزستان، آذربایجان شرقی و فارس، در گروه دوم البرز، همدان و آذربایجان‌غربی و در گروه سوم قم، قزوین و ایلام در رده‌های اول تا سوم این ارزیابی قرار گرفته‌اند.

استان قم در سال گذشته نزدیک به ۴۳ هزار ورزشکار سازمان یافته را بر اساس آمار فدراسیون پزشکی ورزشی در آمار خود داشته است در حالی که با توجه به آمار جمعیت استان قم، لزوم اجرای برنامه‌های سازنده و توسعه بخش برای نفوذ ورزش در بین عموم مردم استان قم اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

ورزش قم در بخش قهرمانی در رشته‌هایی چون کاراته، کشتی و ورزش‌های رزمی در سطح کشور صاحب نام است اما در رشته‌های ورزشی گروهی به دلیل مشکلات زیر ساختی و عدم تأمین نیازهای مالی باشگاه‌ها، با مشکلات فراوانی روبرو است.

اداره کل ورزش و جوانان متولی ورزش در استان قم محسوب می‌شود و هیئت‌های ورزشی استان قم که نزدیک به ۴۵ هیئت ورزشی هستند زیر نظر اداره ورزش و جوانان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ح

 قم در صدر سطح سوم ادارات کل ورزش استان‌ها قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار