گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از حاشیه جلسه شورای شهر تهران

پیشنهاد عجیب هاشمی به رئیس محیط زیست/ آقای کلانتری کشته شوید!

در جریان جلسه هفدهم شورای شهر تهران، محسن هاشمی پیشنهاد عجیبی به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای شهر امروز (یکشنبه) هفتم آبان ماه، میزبان عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بود که در این جلسه  رئیس شورای شهر پیشنهاد عجیبی به رئیس حفاظت محیط زیست داد.

پس از ارائه گزارش سازمان حفاظت محیط زیست که توسط رئیس این سازمان و در صحن شورای اسلامی شهر تهران قرائت شد، هر یک از اعضای شورای شهر نکاتی را متذکر شدند و همچنین برخی از اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران سوالات خود را با کلانتری مطرح کردند و خواستار پاسخگویی او شدند.

 مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، تاثیر آلودگی هوا در افزایش مرگ و میر تهرانی ها را مورد بررسی قرار داد و گفت: آلودگی هوای شهر تهران از عمر هر یک از شهروندان تهرانی ۵ سال کم می کند.

فراهانی آمار مرگ و میر تهرانی ها در طول یک هفته را به سقوط یک فروند هواپیمای ایرباس که حامل ۵۰۰ مسافر است، تشبیه کرد و گفت: متاسفانه کسی به این موضوع اهمیتی نمی دهد.

در جریان گرم و داغ طرح سوالات و انتقادات به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محمود میرلوحی با انتقاد از کشت سبزیجات مناطق جنوبی شهر که با آب فاضلاب آبیاری می شوند خواستار جایگزینی تولید سیب زمینی ترش برای مصرف در صنایع دیزلی شد.

میرلوحی در ادامه صحبت های خود با انتقاد از کار گروه کمیته حقیقت یاب ساختمان پلاسکو، به حادثه پالایشگاه شهید تندگویان شهرستان ری طی روزهای گذشته اشاره کرد و تاکید کرد: امیدوارم گزارش علت  وقوع  حادثه پالایشگاه شهید تندگویان همانند حادثه ساختمان پلاسکو در یک ته سیگار و کبریت و گاز پیک نیکی خلاصه نشود.

 جالب است بدانید که اعضای کارگروه کمیته حقیقت یاب ساختمان پلاسکو را برخی از اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تشکیل می دهند که اعضای همین دوره در صورت صدور حکم نهایی علت آتش سوزی را  اعلام می کنند.

 در ادامه هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه پنجمین دوره شورای شهر در رابطه با معضل آلودگی هوای شهر تهران به بیان نکاتی انتقادی پرداخت که هاشمی رفسنجانی در ادامه صحبت های رسولی خطاب به عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقادها و حرف های اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص معضل آلودگی هوا و سایر مسائل زیست محیطی، حاکی از درد و دل فراوان آنها در این حوزه است.

هاشمی رفسنجانی خطاب به کلانتری ادامه داد: منظور اعضای شورای شهر این است که شما هم به شیوه محیط بانان عمل کنید و به سمت کشته شدن پیش بروید.

 هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران در حالی به پایان رسید که نشست خبری هفتگی سخنگوی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ساعتی پس از جلسه شورا، امروز در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

انتهای پیام/

صحبت  جنجالی هاشمی رفسنجانی در صحن علنی شورای شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
از مسئولان خواهشمندم برای آلودگی هوا محیط چاره ای بیندیشند .باتشکر
آخرین اخبار