فعالیت مشاوران املاک دزفول در گرو اخذ پروانه تخصصی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول بر لزوم اخذ پروانه تخصصی فعالیت برای مشاوران املاک در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهراب عبدالهی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به فعالیت 500 واحد مشاوره املاک در این شهرستان بیان کرد: مشاوران املاک از این پس باید پروانه تخصصی فعالیت داشته باشند.

وی اظهار داشت: در تفاهم نامه ای که سال های گذشته بین ثبت اسناد و املاک، صنعت و معدن و تجارت و نیز دادگستری خوزستان امضا شد، واحدهای مشاوره املاک برای فعالیت ملزم به اخذ پروانه تخصصی و گذراندن دوره آموزشی شدند که این آزمون تا پیش از این در مرکز استان برگزار می شد.

عبدالهی تصریح کرد: با پیگیری صورت گرفته امسال برای نخستین بار آزمون تخصصی مشاوران املاک در شهرستان دزفول برگزار شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این آزمون با حضور داوطلبان شمال خوزستان در دزفول برگزار شد، اذعان داشت: از آنجا که بیش تر مشاوران املاک در دزفول به صورت سنتی فعالیت می کنند، لذا از این پس فردی که قصد راه اندازی واحد مشاوره املاک دارد باید یک نفر را به عنوان کارشناس حقوقی در کنار خود داشته باشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول در خصوص قیمت گذاری املاک در دزفول آن هم به صورت توافقی از سوی واحدهای مشاوره املاک اظهار کرد: ابزاری برای برخورد با مشاوران املاک که بر روی املاک قیمت های نامتعارفی می گذارند پیش بینی نشده است و قیمت گذاری ها بیش تر به صورت توافقی است.

انتهای پیام/گ

اخذ پروانه تخصصی برای فعالیت مشاوران ملاک دزفول الزامیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.