کونگ‌فو آذربایجان‌شرقی جزو 3 تیم برتر کشور

رئیس هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان آذربایجان‌شرقی گفت: استان آذربایجان‌شرقی در این رشته جزو سه تیم برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛یوسف هدایی گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌ها رشته کونگ فو در سطح کشور بوده و هم در بخش خواهران و هم در رده برادران از مدعیان قهرمانی کشور است.

وی گفت: در بانوان و رده سنی بزرگسالان، نونهالان و نوجوانان قهرمان کشور بوده و در جوانان نیز مقام سوم کشور را دارا هستیم.
هدایی افزود: در آقایان نیز دارای مدال‌های انفرادی بوده و در تیمی نیز بین تیم‌های چهارم و پنجم کشور هستیم.

رئیس هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان آذربایجان‌شرقی در مورد ملی‌پوشان این رشته از تبریز عنوان کرد: سال گذشته یک خانم و یک آقا از استان آذربایجان‌شرقی در تیم ملی داشتیم که هر دو به مقام قهرمانی جهان دست یافتند و امسال نیز یک ملی‌پوش خانم در تیم ملی داشته و چهار بازیکن ما در رده‌های مختلف سنی به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند.

پیشنهاد میزبانی مسابقات قهرمانی کشور به مناسبت رویداد تبریز 2018 را داده‌ایم

هدایی در مورد برنامه این هیات در رویداد 2018 تبریز عنوان کرد: پیشنهاد میزبانی تبریز در مسابقات قهرمانی کشور در رشته کونگ‌فو را داده‌ایم که موافقت اولیه صورت گرفته و در حال بررسی میزبانی تبریز هستند تا انشاالله مسابقات قهرمانی کشور در تبریز برگزار شود.

وی افزود: همچنین پیشنهاد برگزاری یک دوره فستیوال بین‌المللی را هم در این رشته به میزبانی تبریز داده‌ایم به برگزاری این مسابقات در تبریز امیدوار هستیم.

2500 ورزشکار در کونگ‌فو فعالیت می‌کنند
هدایی گفت: نزدیک به 2 هزار و 500 ورزشکار سازماندهی شده که دارای کارت بیمه ورزشی هستند، در این رشته در استان آذربایجان‌شرقی در حال فعالیت بوده که 2 هزار و 300 نفر آن آقایان بوده و تعداد خانم‌های ورزشکار این رشته نیز بالغ بر 200 نفر است.

وی افزود: در تبریز 70 کلاس آموزشی در این رشته فعال بوده و در شهرستان‌های استان نیز 60 کلاس در حال فعالیت است و باید عنوان کنم رشته کونگ‌فو در تمام شهرهای استان آذربایجان‌شرقی فعال بوده و دارای کلاس‌های آموزشی با مربیان مجرب است و در کل حدود 135 تا 140 باشگاه در سطح استان آذربایجان‌شرقی در این رشته فعال می‌باشند.

 

انتهای پیام/ش

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار