آقا پور:

ازدواج زودهنگام افزایش آسیب های اجتماعی را در پی دارد

دبیر اول فراکسیون زنان مجلس گفت: یکی از معضلات در روستاها،ازدواج های زودهنگام است که آسیب های اجتماعی زیادی در پی دارد.  

ازدواج های زودهنگام افزایش آسیب های اجتماعی را در پی داردبه گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین اسد بیگی رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به فعالیت اورژانس های اجتماعی گفت: همکاران در این بخش با مشکلات مربوط به زوجین روبرو هستند و حدود ۲۰ مرکز در کشور فقط مخصوص مداخله به منظور کاهش طلاق داریم که زیر نظر دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کار می کنند.

وی ضمن تشکر از فراکسیون زنان در مجلس بابت دغدغه و حمایت از حقوق کودکان، اظهار داشت: طرح ممنوعیت ازدواج زیر ۱۸ سال به دلیل معضلاتی است که در طول سال های گذشته پیش آمده است. ازدواج امر مقدسی است و اساسا افراد با ازدواج کامل می شوند.

وی به مشکلات در مسیر ازدواج زود هنگام اشاره و بیان کرد: در مجلس اعلام شد که در کشور دو هزار بچه مطلقه زیر ۱۵ سال داریم، به همین دلیل فراکسیون بانوان به دنبال ممنوعیت ازدواج زیر ۱۸ سال هستند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه کسی که می خواهد ازدواج کند باید به بلوغ فکری، عاطفی و اجتماعی رسیده باشد، ادامه داد: فقط نباید به اینکه فرد از نظر جسمانی بالغ و بزرگ شده است، اکتفا کرد. بعضی از خانواده ها تصور می کنند وقتی فرزند از نظر جسمانی رشد پیدا کرد، آماده ازدواج است. 

وی ادامه داد:اگر در چهل سال پیش دختران در سنین پایین ازدواج می کردند، با مسائل سازگار می شدند، اما در جامعه امروز که طلاق ها زیاد شده است، ازدواج های زود هنگام آمار طلاق را افزایش می دهد.

وی افزود: شاید از یک بچه پرسیده شود آیا می خواهید ازدواج کنید، پاسخ مثبت دهد که این به دلیل هیجانات نوجوانی است اما وقتی کمترین مشکلی پیش می آید، تقاضای طلاق می دهد زیرا همه تصمیمات بر اساس احساسات است.

اسد بیگی ضمن اشاره به اینکه طلاق حتی در افراد تحصیل کرده و با جایگاه اجتماعی نیز وجود دارد، تاکید کرد: در طلاق باید به آسیب های اجتماعی و فردی مختلف و به مصالح عالیه کودک و نوجوان توجه کنیم. 

شاید خیلی ها به حال حاضر کودک توجه می کنند و برای آنها آینده کودک مهم نباشد، اما مسئولان باید به عنوان قانون گذار و مجری قانون به این فکر کنند که حقوق کودک چیست؟ 

معضل ازدواج زود هنگام در روستا ها


 معصومه آقا پور دبیر اول فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به طرح ممنوعیت ازدواج افراد زیر ۱۸ سال گفت: در شهرستان شبستر در استان آذربایجان شرقی که نماینده آن هستم، ۷۵ روستا داریم. یکی از معضلات این روستاها ازدواج های زودهنگام است که آسیب های اجتماعی آن زیاد است.

وی به آسیب های متغیرهای درونی ازدواج های زودهنگام اشاره کرد وگفت: در متغیرهای درونی که ازدواج زودهنگام انجام می شود، وقتی به ۱۸ سال می رسند، به شدت از نظر روانی ناراحت هستند به طوریکه این خانم ها حتی جرات صحبت کردن هم ندارند. 

دبیر اول فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعتماد به نفس این خانم ها از بین رفته و شخصیت آنها کاملا وابسته است و عموما این افراد تا ۲۵ سالگی دچار بیماری های زنانگی می شوند،خیلی از این خانم ها مجبورند با وضعیت خودشان بسازند، این در حالی است که بقیه نیز مجبور به طلاق می شوند.

وی با بیان اینکه در بعضی از شهرها جدای از روستاها به صورت سنتی دختران ۱۳ تا ۱۵ سال ازدواج می کنند و متاسفانه سن طلاق ۱۸ و ۱۹ سال می شود، هشدار داد:متاسفانه مشاهده می شود که یک زن مطلقه با سن ۱۹ سال دارای یک یا دو فرزند است که  یک تهدید به شمار می رود.

آقا پور تاکید کرد: ما سعی می کنیم قانون را برای حمایت از همه ملت ایران ارائه دهیم و سعی می کنیم با تمام امکانات این کار فرهنگی را انجام دهیم. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
واویلااااااا
آخرین اخبار