در پاسخ به اتهامات برایان هوک؛

سفارت ایران در سئول: تهران تروریسم را درهر شکلی محکوم می‌کند

سفارت ایران در کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای به اظهارات نماینده آمریکا علیه ایران٬ واکنش نشان داد.

سفارت ایران در سئول: تهران تروریسم را درهر شکلی محکوم می‌کندبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان٬ این بیانیه در پاسخ به 'برایان هوک' نماینده آمریکا در امور ایران که در مصاحبه اخیر با خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، تهران را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود، منتشر شده و در آن آمده است که ایران یک کشور صلح خواه است که تروریسم را علیه کشور‌ها و مذاهب دیگر محکوم می‌کند.

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی اتهامات آمریکا مبنی بر توسعه فناوری موشکی بالستیک و تسری دادن تروریسم به منطقه، تکذیب و واهی توصیف شده و برنامه اتمی ایران را کاملا صلح آمیز معرفی کرده است.

بیانیه ادامه می‌دهد: فعالیت‌های ایران به طور کامل تحت نظارت سازمان بین المللی انرژی اتمی است و بازرسان این سازمان بار‌ها صلح آمیز بودن آن را مورد تایید قرار داده اند.

بیانیه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی اشاره کرده و نوشته است: برخلاف آمریکا این ایران است که همچنان به مفاد و مقررات این توافق پایبند است و این دلیلی متقن مبنی بر مسئولیت ایران در قبال جامعه بین المللی است.

سفارت ایران در کره جنوبی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را یک رسوایی و اقدام غیرقانونی از سوی واشنگتن علیه توافقی بین المللی دانسته که به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار