نظرسنجی: بیشتر آمریکایی‌ها مخالف برداشته شدن مجسمه‌های دوران برده‌داری هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد ۵۴ درصد مردم آمریکا خواستار باقی ماندن مجسمه‌های مربوط به دوران برده‌داری این کشور، در اماکن عمومی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، نتایج نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» نشان داد: بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند مجسمه‌های مربوط به دوران جنگ داخلی آمریکا نباید برداشته شوند و باید در اماکن عمومی باقی بمانند.

این نظرسنجی -که از ۱۸ تا ۲۱ اوت انجام شد- نشان داد: ۵۴ درصد افراد بالغ اعلام کردند که مجسمه‌های دوران جنگ داخلی -که متعلق به دوران برده‌داری در آمریکا هستند- باید سر جای خود باقی بمانند. این درحالیست که فقط ۲۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که این مجسمه‌ها باید از اماکن عمومی برداشته شوند. ۱۹ درصد دیگر هم اعلام کردند که هیچ نظری در این خصوص ندارند.

در خصوص نظرهای حامیان دو حزب بزرگ آمریکا، این نظرسنجی نشان داد در حالی که سفیدپوستان و جمهوری‌خواهان خواستار حفظ این مجسمه‌ها هستند، دموکرات‌ها و گروه‌های اقلیت می‌خواهند این مجسمه‌ها برداشته شوند.

این نظرسنجی در حالی برگزار شده است که مردم شهر‌های مختلف آمریکا برای حذف مجسمه‌های مربوط به دوران جنگ داخلی این کشور تظاهرات گسترده‌ای برگزار کرده‌اند. در حال حاضر تعدادی از این مجسمه‌ها از اماکن عمومی حذف شده است. چند روز پیش دانشگاه دوک واقع در شهر دورهام در کارولینای شمالی به منظور ممانعت از تکرار حوادث شارلوتسویل، اقدام به حذف مجسمه ژنرال «رابرت ئی لی» از کلیسای کوچک دانشگاه کرد. ژنرال ئی لی فرمانده دوران جنگ داخلی آمریکا و از چهره‌های وفادار به جفرسون دیویس، رئیس جمهور حامی برده‌داری در آمریکا بود.

دانشگاه تگزاس هم روز گذشته ۴ مجسمه متعلق به چهره‌های طرفدار برده‌داری در آمریکا را از محوطه خود جمع‌آوری کرد.

روز شنبه درگیری‌های خشونت‌آمیزی میان فعالان ضدنژادپرستی و گروه‌های راست افراطی در شارلوتسویل ویرجینیا رخ داد. در این درگیری ها، یک خودرو تظاهرکنندگان را زیر گرفت. در این حادثه ۱ نفر کشته و ۱۹ نفر مجروح شدند. راستگرایان افراطی در شارلوتسویل به برداشته شدن مجسمه ژنرال رابرت ئی لی اعتراض کرده بودند.


انتهای پیام/

54 درصد آمریکایی‌ها مخالف برداشته شدن مجسمه‌های دوران برده‌داری هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار