مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد

شرکت بیش از پنج هزار نفر از مردم استان قم در جشنواره کتابخوانی رضوی

میزان مشارکت مردمی در این استان در مقایسه با سال گذشته رشد پنج برابری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از قم؛ حجت‌الاسلام امیرعطااله جباری گفت:  در سال جاری تعداد شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی بیش از پنج هزار نفر بوده است، اضافه کرد: سال گذشته این آمار نزدیک به هزار نفر بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر اینکه بیشترین میزان استقبال از جشنواره به بخش بزرگسالان و کودکان اختصاص داشته است، عنوان کرد: در بخش خانوادگی 128 نفر، در بخش کودک بیش از هزار نفر، در بخش نوجوان 160 نفر و در بخش بزرگسالان سه هزار و 500 نفر شرکت فعال داشته‌اند.

وی از شرکت 568 نفر با استفاده از بستر فضای مجازی یاد کرد و گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره ده‌ها نشست را با نهادهای فرهنگی و مذهبی استان قم از جمله مرکز جامعه‌المصطفی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، صدا و سیمای مرکزقم، حوزه علمیه و اداره‌کل زندانهای استان قم برگزار کرده است.

جباری یادآور شد: معرفی و تبلیغ آثار مکتوب با محوریت زندگانی نورانی حضرت امام رضا(ع) و کریمه اهل بیت(س) برای آشنایی با سیره فردی و اجتماعی این بزرگواران بدون تردید نتایج مثبت و پر برکتی را در جامعه اسلامی به دنبال دارد.

وی نهادینه‌سازی گفتمان اهل بیت(ع) را راهکاری برای تثبیت ارزش‌ها و هنجارها برشمرد و اضافه کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی از جمله جشنواره‌ها و مسابقات در نهاینه‌سازی این گفتمان موثر است به همین علت این برنامه‌ها به صورت ویژه توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم دنبال می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزایش مشارکت مردمی در جشنواره کتابخوانی رضوی را نشان از افزایش ارادت ایرانیان به خاندان اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: بهره‌مندی از کتاب‌های دینی و فرهنگی مطلوب سبب نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی می‌شود به همین علت امیدواریم برای ترویج کتابخوانی به ویژه کتاب‌های دینی و فرهنگی گام‌های گسترده‌تری توسط مجموعه‌های فرهنگی و دینی انجام شود.

وی با بیان اینکه هزار و 300 نسخه از منابع جشنواره کتابخوانی رضوی توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی تهیه شده است، گفت: اکنون این کتاب‌ها در نقاط مختلف استان قم در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

جباری با تاکید بر اینکه 33 نفر از شرکت کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان برگزیده طی مراسمی مورد تقدیر قرار گرفتند، عنوان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره به صورت استانی برگزار شده است اما بخش ملی این جشنواره همچنان در حال پیگیری است.

وی از ترویج فرهنگ کتابخوانی به عنوان یکی از اولویت‌های مورد نیاز جامعه اسلامی نام برد و افزود: اکنون سرانه مطالعه در کشور ایران اسلامی بسیار نامناسب است در حالی که با استفاده از کتاب‌های مفید بسیاری از مشکلات جامعه قابل رفع است.

جباری با اشاره به اینکه آحاد مردم جامعه باید با ارزش کتاب و کتابخوانی آشنا شوند، اظهار کرد: اگر مردم نسبت به اهمیت موضوع آگاه شوند به سمت این فرهنگ حرکت می‌کنند اما در این میان نویسندگان و ناشران نیز باید نسبت به تولید کتاب‌ها و آثار ارزشمند توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ت

توزیع هزار و 300 نسخه از منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار