فرمانده ارتش پاکستان با سفیر افغانستان دیدار کرد

قمر جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان در ملاقات با عمر زاخیلوال سفیر افغانستان با وی درباره همکاری برای امنیت و مدیریت مرزهای مشترک تبادل نظر کرد.

فرمانده ارتش پاکستان با سفیر افغانستان دیدار کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، قمر جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان در ملاقات با عمر زاخیلوال سفیر افغانستان با وی درباره همکاری برای امنیت و مدیریت مرزهای مشترک تبادل نظر کرد.

زاخیلوال در راولپندی مقر ارتش پاکستان با ژنرال باجواه ملاقات و درباره مسائل مختلف به تبادل نظر با وی پرداخت.

به گزارش دیلی اکسپرس، باجواه در این دیدار درباره حادثه تروریستی اخیر با سفیر افغانستان ابراز همدردی کرد.

روز گذشته چهارشنبه بر اثر انفجار در مسجد شهر هرات 30 نفر کشته شدند و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش ژنرال «قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان در بیانیه ای از آغاز عملیات حصارکشی در مرز با افغانستان در مناطق ناامن «باجور» و «مهمند» خبر داد.

سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان گفت: مدیریت مرز مشترک با افغانستان برای مبارزه با تروریسم ضروری است بنابراین حصارکشی مرزی ادامه پیدا می‌کند.

دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد: طرح پاکستان برای حصارکشی و استفاده از سیم خاردار در مرز مشترک با افغانستان قابل قبول نیست و این طرح به مبارزه با تروریسم کمک نمی‌کند.

وزارت امور خارجه افغانستان با بیان اینکه اجرای این طرح فقط مردم دو کشور را از همدیگر دور می کند، تاکید کرد: دولت افغانستان بهترین راه برای مقابله با تروریسم را هدف قرار دادن لانه‌های آنها در خاک پاکستان و هماهنگی بیشتر میان کشورهای منطقه می داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار