دانش‌آشتیانی درگفتگو‌با باشگاه‌خبرنگاران‌جوان؛

مشکل سند تحول بنیادین، نبود زیرساخت‌ها است

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکل سند تحول بنیادین تدوین نشدن زیرساخت‌ها و زیر نظام‌ها برای اجرای آن است.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص میزان اجرای سند تحول بنیادین و انتقادات مبنی بر اجرا نشدن آن در آموزش و پرورش اظهار کرد: مشکلی که این سند دارد زیرساخت ها و زیر نظام هایی است که باید برای اجرای کامل سند تدوین شود.

وی ادامه داد: اکنون این زیرنظام‌ها در مرحله ای است که کمیته های مختلف برای تهیه آن در نظر گرفته شده است که باید در شورای عالی آموزش و پرورش این موارد به تصویب برسد.

وزیر آموزش‌و‌پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در تصویب زیرنظام‌ها تاخیر وجود داشته است، گفت: روی این مساله کار کردیم و به هر حال زمانی بیش از آنچه درنظرگرفته شده، برای تصویب زیر نظام لازم بوده است.

دانش آشتیانی تصریح کرد: البته در این مدت اقدامات قابل توجهی در مورد سند تحول بنیادین نیز اجرا شده از جمله اینکه در محتوای کتاب درسی مسائل مورد توجه سند تحول لحاظ شده و امسال کتاب های جدیدالتالیف پایه یازدهم را در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه تربیتی و پرورشی نیز اقدامات قابل قبولی داشتیم و باید این مساله را مورد توجه قرار دهیم که با یکی دوسال فعالیت تمامی اهداف محقق نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد توجه به بحث نیروی انسانی و تاثیر دانشگاه فرهنگیان بر تامین نیروی متخصص یادآور شد: باید روی تربیت نیروی انسانی کارآمد بیشتر تاکید کنیم چراکه در این حوزه بحث های بسیاری وجود دارد.

انتهای پیام/

فراز و فرودهای آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
باسلام خواهشمند است مطالبات فرهنگیان(اضافه کار) که از آخر آذر95 تاکنون که سال تمام شده و تابستان 96 رسیده و فرهنگیان پنج و نیم ماه طلب دارن را پرداخت کنید؟!!