تحویل جنگنده‌های اس‌یو-35 روسیه به چین تا سال 2019

شرکت «یونایتد ایرکرفت» روسیه اعلام کرد این کشور تا سال 2019، 24 فروند جنگنده‌ سوخو را به چین تحویل خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، مدیر خدمات فدرال روسیه در همکاری نظامی و فنی روز سه‌شنبه اعلام کرد این کشور توافق فروش 24 جنگنده اس‌یو-35 به چین را تا سال 2019 تکمیل خواهد کرد.

در ماه آوریل سال جاری میلادی، شرکت «یونایتد ایرکرفت» روسیه اعلام کرد این کشور در سال 2017، 10 فروند از این جنگنده‌ها را به چین تحویل خواهد داد.

رئیس این شرکت در مصاحبه‌ای گفت: «قرارداد برای تامین جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش چین در حال اجرا است. نخستین محموله‌ها در سال گذشته میلادی تحویل داده شدند. ما تحویل جنگنده‌ها به چین را طی دو سال آینده به پایان خواهیم رساند.»

در سال 2015، چین نخستین کشوری بود که با ثبت سفارش 24 جنگنده به ارزش 2 میلیارد دلار، جنگنده‌های اس‌یو-35 روسیه را خریداری کرد. در سال 2016، روسیه تحویل این جنگنده‌ها به چین را آغاز کرد.

جنگنده سوخو-35 نسل جدید از جنگنده‌های روسیه است که توسط شرکت هوافضای روسی سوخو طراحی شده است. نخستین نمونه آزمایشی از این جنگنده در نمایشگاه هوایی روسیه در سال 2007 رونمایی شد. این جنگنده پس از آن، در سال 2013 در نمایشگاه هوایی پاریس در معرض دید عموم قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار