سوریه: آمریکا پیش از انجام هرگونه اقدام خصمانه، واکنش مسکو و دمشق را مدنظر قرار دهد

وزارت خارجه سوریه به آمریکا هشدار داد واکنش مسکو و دمشق را در صورت بروز اقدام خصمانه دیگر در نظر بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه به واشنگتن هشدار داد پیش از انجام اقدامات خصمانه جدید، واکنش روسیه و سوریه را در نظر بگیرد.

در چند روز گذشته، کاخ سفید ادعا کرد دولت سوریه قصد دارد به یک حمله شیمیایی در خاک این کشور دست بزند. با این‌حال، کاخ سفید از ارائه مدارک مستند خودداری کرد. واشنگتن همچنین مدعی شد در صورت استفاده از تسلیحات شیمیایی، دولت سوریه "هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد." کرملین در اظهار نظر درباره این ادعای واشنگتن اعلام کرد تهدید‌های آمریکا علیه حکومت قانونی سوریه "غیر قابل قبول است." دمشق نیز این اتهامات را رد می‌کند.

فیصل مقداد – معاون وزیر خارجه سوریه – در یک کنفرانس خبری در دمشق گفت: "واشنگتن باید اقدامات دمشق و مسکو را در پاسخ به هرگونه تخطی جدید آمریکا، مد نظر قرار دهد."

در روز 4 آوریل، گروه‌های تحت حمایت آمریکا مدعی شدند دولت سوریه در حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب این کشور دخیل بوده است. واشنگتن در واکنش به این حادثه – که مدرکی دال بر دست داشتن نیروهای دولتی دمشق در آن وجود ندارد – با 59 موشک کروز تاماهاوک، یک پایگاه هوایی متعلق به ارتش سوریه را هدف قرار داد.

دمشق هرگونه دخالت در این حادثه را رد و اعلام کرد دولت سوریه هیچگونه تسلیحات شیمیایی در اختیار ندارد و سازمان منع تسلیحات شیمیایی در ژانویه سال 2016 این مسئله را تایید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۳۳ ۱۲ تير ۱۳۹۶
از قانون سوم نیوتن استفاده کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۲ تير ۱۳۹۶
باید به حرکت تجاوزکارانه آمریکا متقابلا پاسخ داده شود .
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۷:۴۹ ۱۲ تير ۱۳۹۶
اگر آمریکایی ها و بعضی از سران غرب سر سوزنی شرم و حیا داشتند که دنیا الان وضعییت دیگری داشت اینها ثابت کرده اند که برای سایر ملت ها و کشور های جهان ؛ مخصوصا" جهان اسلام هیچ ارزشی قائل نیستند و جز منافع نا مشروع خود به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند و حاکمان خوش گذران و بی مسئولیت عرب نیز برای چند روز حکومت خفت بار تن به هر ذلت و جنایتی می دهند اما باید بدانند که بیداری و آگاهی ملت های مسلمان در پیش روست و به مرور اتفاق خواهد افتاد سران آمریکا و اسرائیل و آل سعود و ووو بدانند که آتش فشان بیداری ملت ها در راه است و در آینده نه چندان دور هستی آنها را به خاکستر تبدیل خواهد کرد انشاالله
آخرین اخبار