در جمع خبرنگاران مطرح شد

واکنش نیکزاد به اظهارات آخوندی درباره خرید هواپیما در دولت گذشته

وزیر راه و شهرسازی دولت نهم و دهم به اظهارات آخوندی مبنی بر خرید هواپیما در دولت قبل واکنش نشان داد.

نیکزاد در واکنش به اظهارات آخوندی درباره خرید هواپیما در دولت گذشتهبه گزارش خبرنگار احزاب و تشكل‌های گروه سياسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نيكزاد وزير سابق راه در حاشيه مراسم ترحيم همسر ايت الله علم الهدی در جمع خبرنگاران در واكنش به اظهارات آخوندی درباره اينكه در دولت گذشته برای خرید 6 فروند هواپیمای ایرباس از خانواده 320 برای هر فروند 55 میلیون دلار توافق شده بود که سال ساخت آنها برای 2012 بود، ما همان هواپیماها را که برای سال ساخت 2016 و 2017 به قیمت 45 میلیون دلار و هر فروند هواپیما را با 10 میلیون دلار کمتر خریداری کردیم، اظهار داشت: در دولت قبل تنها هواپيمایی هما بود كه به شكل نيمه دولتی اداره می شد و ساير شركت ها مانند ماهان خصوصی بودند.

وزير سابق راه ادامه داد: دولت و وزارت راه برای شركت‌های هواپيمایی خصوصی، هواپيما نمی‌خريد بلكه نهايت كمك فنی را به انها می‌كرد و يا مجوز پرواز در آسمان كشور را می‌داد اما قيمّت دست ما نبود.

وی افزود: در قرارداد هيج يك از شركت‌های هواپيمایی خصوصی امضای مقامات دولتی وجود ندارد، ما مانند برخی نيستيم كه مذاكره كنيم و شركت ها خود قرارداد خريد هواپيما را ببندند. ما در سال ٨٤ صنعت هوایی را با ١٤٠ فروند هواپيما تحويل گرفتيم كه در پايان دولت اين عدد را به ٢٤٤ فروند رسانديم.

وزير راه و شهرسازی دولت نهم و دهم تصريح كرد: ما به شركت های هواپيمایی كمك ميكرديم بدان معنا كه به رييس سازمان هواپيمایی كشوری دستور ميداديم تا بررسی كند كه آيا هواپيماهای وارداتی با آب و هوای ايران سازگار است يا خير، ما كارهای فنی هواپيما را می‌پذيرفتيم. شايد هواپيماها نو نبودند، اما پرنده هایی با سنِّ بالای ١٥ سال پرواز را نمی‌پذيرفتيم.

نيكزاد خاطر نشان كرد: اگر كسی سندی دارد كه در دولت نهم و دهم ده برابر آنچه كه گفته می‌شود هواپيما خريده شده آن را در فضای مجازی منتشر كند.

انتهای پيام/

دولت یازدهم سندهای خود را درباره خرید هواپیما در دولت احمدی نژاد منتشر کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار