اردبیل؛

آغاز عملیات طرح تابستانی پلیس راه در استان اردبیل

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل از آغاز عملیات طرح تابستانی پلیس راه در محورهای استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ سید حجت فتاحی رئیس پلیس‌راه استان اردبیل با اشاره به آغاز عملیات تابستانی پلیس‌راه گفت: پلیس‌راه استان طرح تابستانی را از اول تیر ماه لغایت اول مهرماه با تمرکز بر محورهای پرتردد و تفرجگاه‌ها اجرا می‌کند.

وی گفت: با وجود افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان طی سه‌ماهه نخست سال در مقایسه با سال گذشته، تعداد تصادفات فوتی با کاهش همراه است.

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل تصریح کرد: در سه‌ماهه نخست سال گذشته ۳۶۶ هزار و ۴۸ تردد در محورهای مواصلاتی ثبت شده اما در مدت مشابه امسال ترددها به ۳۹۲ هزار و ۸۳۲ مورد افزایش یافته است.

فتاحی افزود: در عین حال تعداد تصادفات فوتی با کاهش ۲۴ درصد از ۳۳ مورد به ۲۵ مورد و تعداد متوفی با کاهش ۲۷ درصد از ۳۷ نفر به ۲۷ نفر رسیده است.

وی رتبه نخست کاهش تصادفات را مربوط به محور پارس‌آباد- مشگین شهر دانست و افزود: در رتبه‌های بعدی اردبیل- آستارا، اردبیل- خلخال، گرمی بیله سوار، اردبیل- سراب و اردبیل مغان قرار دارند.

به گفته فتاحی در تمامی محورها شاهد کاهش تصادفات هستیم و به غیر از تساوی تعداد فوتی در محور اردبیل- سراب، در محور اردبیل – مغان طی سه‌ماهه نخست امسال ۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند که رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ۷۶ درصد از تصادفات در روز روشن به ثبت رسیده و بیشترین فراوانی تصادفات مربوط به واژگونی خودروها ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه است.

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.