مشهد؛

آماده سازی مسجد جامع تاریخی رشتخوار جهت برگزاری نماز عید سعید فطر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار از بازدید امام جمعه و دیگر مسئولین شهرستان از مسجد جامع تاریخی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، کاظم کامیاب گفت: برای برگزاری هر چه باشکوهتر نماز عید سعید فطر، حجت الاسلام و المسلمین مهدی بهره‌مند امام جمعه شهرستان و دیگر مسولین از مسجد جامع تاریخی رشتخوار بازدید کردند، و هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری هر چه باشکوهتر نماز عید سعید فطر در این مسجد تاریخی برگزار شد.

وی افزود: در این بازدید امام جمعه و دیگر مسئولین شهرستان از آخرین مرحله از اقدامات انجام شده توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در قالب احداث وضوخانه و سرویس‌های بهداشتی، طرح حفاظت یافته‌های باستان شناختی و مرمت گنبدخانه بود، از نزدیک قرار گرفتند.

امام جمعه شهرستان رشتخوار ضمن قدردانی از میراث فرهنگی جهت احداث وضوخانه و سرویس‌های بهداشتی، ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک با انتصاب هیات امناء، اکثر مراسم مذهبی و حتی نماز جمعه در این مکان تاریخی برگزار شود.

شایان ذکر است در این بازدیدزاهدی شهردار رشتخوار جهت مشارکت در تکمیل محوطه سازی مسیر منتهی به مسجد جامع تاریخی اعلام آمادگی کردند.

این بنای مذهبی پیشینه تاریخی قابل توجهی دارد، و دارای سبک معماری ویژه خراسان و دوایوانی است که با توجه به سبک معماری، شواهد باستان شناختی و مقایسه با مساجد ناحیه جنوبی و شرقی خراسان در دوره خوارزمشاهیان ساخته و در دوره‌های بعد خصوصاً تیموریان و صفویان الحاقات و تزئیناتی به آن افزوده شده است. شایان ذکر است این مسجد تاریخی در سال ۱۳۵۵ به شماره ۱۳۴۳ به عنوان دومین اثر رشتخوار در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای پیام//ف. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار