ورود ۱۹۱۱ عضو جدید به سازمان نظام دامپزشکی

رییس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به ورود بیش از ۱۹۱۱ عضو جدید به این سازمان از مشکلات بیکاری و چالش‌های کاری دامپزشکان و در خواست حمایت‌های بیش از پیش مسئولین در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

ورود ۱۹۱۱ عضو جدید به سازمان نظام دامپزشکی
محمدرضا صفری رییس سازمان نظام دامپزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طی یک سال گذشته تاکنون یک هزار و ۹۱۱ عضو جدید به این سازمان راه یافته اند که بر این اساس هم اکنون ۳۵ هزار و ۷۹۲ نفر عضو سازمان نظام دامپزشکی هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از دامپزشکان بیکار هستند، افزود: حل این مساله رسیدگی و کمک بیش از پیش مسئولین را می‌طلبد از سوی دیگر دامپزشکی نیز همانند پزشکی رشته آسانی نیست و انرژی دانشجو را به خود می‌گیرد تا وی در این رشته با موفقیت فارغ التحصیل شود، از سوی دیگر ارزان بودن تعرفه خدمات دامپزشکی علی رغم سختی کاری این رشته نیازمند بازنگری است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: ۱۵ هزارو ۶۲۶ دامپزشک در رده دکتری عمومی، ۸۷۸ نفر متخصص، ۱۲ هزارو ۱۱۰ نفر کاردان دامپزشکی، ۴ هزارو ۷۹۰ نفر کارشناس و ۲۰۶ نفر کارشناس ارشد دامپزشکی در سازمان نظام دامپزشکی عضویت دارند. 

وی اظهار کرد: در رشته دامپزشکی نیز مانند شغل پزشکی دارو تجویز می‌شود، جراحی دام صورت می‌گیرد و تنها تفاوتش این است که پزشکی مختص انسان و دامپزشکی به سلامتی حیوانات به خصوص دام‌ها مربوط می‌شود، اما سختی این کار شاید از رشته پزشکی نیز بیشتر است، زیرا تشخیص، درمان و کنترل بیماری‌های دامی به ویژه بیماریهای مشترک بین انسان و دام کار ساده‌ای نیست ولی تعرفه‌ها پایین است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.