وقتی پیک‌نیک می‌روید این جانوران را با خود به خانه نبرید

همزمان با گرم شدن هوا و فصل گشت و گذار و سفر یکی از خطرناکترین مشکلات گزیده شدن توسط حشرات است، برای جلوگیری از این مشکل باید از راهکارهای خاصی استفاده کنید.

وقتی پیک‌نیک می‌روید این جانوران را با خود به خانه نبرید
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یکی از خطراتی که سفر به طبیعت می‌تواند برای افراد ایجاد کند گزیده شدن توسط حشراتی، چون کنه، کک، شپش و ساس است.

این حشرات ناقل بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان هستند و با آلوده کردن بدن انسان می‌توانند سبب ابتلا به بیماری‌های خطرناک و حتی مرگ شوند.

از جمله مشهورترین بیماری‌ها که ازطریق حشرات منتقل می‌شود می‌توان مالاریا، تب دنگی، ویروس غرب نیل و تب کریمه کنگو را نام برد.

این حشرات معمولاً در مناطق مرطوب و خنک زندگی می‌کنند و از بین بردن آن‌ها بویژه اگر به بدن، لباس و وسایل فرد چسبیده باشند وبه خانه و هتل بیایند کار آسانی نیست و نیاز به سم پاشی با سموم بسیار قوی، نظافت دقیق منزل و استمرار در انجام این کار به مدت چند روز یا حتی هفته دارد.

کارشناسان به افرادی که می‌خواهند به مسافرت چه داخلی و چه بین المللی بروند در خصوص مراقبت‌های سلامتی از خود در مقابل حشرات موذی هشدار می‌دهند.
 
وقتی پیک‌نیک می‌روید این جانوران را با خود به خانه نبرید 
 
همچنین همراه داشتن اسپری ضد حشرات، کرم‌های موضعی برای تسکین درد گزش حشرات، پوشیدن لباس‌های آستین بلند برای جلوگیری از گزش توسط حشره، استفاده از مواد دافع حشرات بویژه در شب‌ها که بوی خاصی را منتشر می‌کند و باعث مرگ حشرات می‌شود و نیز استفاده از پشه بند هنگام استراحت از جمله راه‌های مقابله با این حشرات است.
 
وقتی پیک‌نیک می‌روید این جانوران را با خود به خانه نبرید 

اگر در مناطق جنگلی اقامت کرده‌اید، لباس‌ها و وسایل خود را قبل از ورود به خانه یا هتل بررسی کنید، می‌توانید با شستشوی آن‌ها با آب گرم، زدن اسپری ضد حشره و قرار دادن آن‌ها در مقابل اشعه خورشید حشراتی را که به طور احتمالی به پوست یا حتی موی شما چسبیده اند را از بین ببرید.

اتو کردن لباس‌ها با حرارت بالا، قرار دادن تخت خواب زیر پنجره، استفاده از توری برای در‌ها و پنجره‌ها از دیگر راه‌ها برای مقابله با حشرات است.
 
وقتی پیک‌نیک می‌روید این جانوران را با خود به خانه نبرید 

با اینکه این حشرات جثه ریزی دارند و به سختی دیده می‌شوند، اما از خود نشانه هایی دربدن می‌گزارند که عبارتند از: لکه‌های قرمز و کبودی، تورم و التهاب، جای نیش، خارش و سوزش که در صورت مشاهده یک یا چند مورد از این نشان‌ها برروی بدن باید احتمال گزیده شدن توسط حشره را بدهید.

برای درمان گزیدگی توسط حشرات راهکارهای مختلفی وجود دارد که حتماً فرد باید تحت نظارت پزشک باشد و دوره درمان را تکمیل کند، برخی از حشرات حاوی انگل ها، میکروب و باکتری‌های فراوان هستند و علاوه برتغذیه از خون انسان می‌توانند لاروهای خود را دربدن انسان وارد کنند.

حفظ نظافت، معاینه دقیق پس از بازگشت از طبیعت، خودداری از سفربه مناطق آلوده، جنگلی و با احتمال وجود حشرات همگی در مقابله از حشره گزیدگی مفید است.

منبع: everydayhealth
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار