استاندار لرستان:

اختصاص ۹۷۷ میلیارد تومان بودجه عمرانی به لرستان

استاندار لرستان به افزایش ۶۲ درصدی اعتبارات عمرانی لرستان در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: ۹۷۷ میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان لرستان اختصاص یافت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  بازوند، امروز در حاشیه جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان، گفت: امروز بحث توزیع اعتبارات جاری و عمرانی در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مطرح شد.

وی اعتبارات جاری را به دو بخش تقسیم کرد و افزود: یک بخش از این اعتبارات مربوط به حقوق است که به‌صورت ملی واریز می‌شود و بخش دیگر مربوط به سایر فصول است که خوشبختانه امسال استان لرستان در این بخش ازنظر رشد اعتباری بین ۳۱ استان مقام اول کشور را دارد به‌طوری‌که حدود ۲۱. ۷۰ صدم درصد رشد داشته است.

استاندار لرستان به توزیع حدود ۲۶۶ میلیارد تومان اعتبار بین ۲۵ دستگاه شامل حقوق و سایر فصولی اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی استانی در سال ۹۶ مبلغ ۹۷۷ میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۵ که ۶۰۲ میلیارد تومان بوده ۶۲ درصد داشته است.

وی گفت: از مبلغ ۹۷۷ میلیارد تومان امروز ۶۷۱ میلیارد تومان بین شهرستان‌ها توزیع شد و مابقی این اعتبارات نیازمند دستورالعمل‌های است که در آینده ابلاغ می‌شود.

بازوند افزود: حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مربوط به شاخص‌های اقتصادی است که پیشنهاد می‌شود بیشتر در پروژه‌های تولیدی هزینه شود؛ مبلغ ۱۸ میلیارد تومان ارزش‌ افزوده و ۱۵۷ میلیارد تومان نیز مازاد درآمد ملی است که به پروژه‌هایی که در استان ردیف ملی دارند می‌توانیم اضافه کنیم.

وی در ادامه گفت: ۷۳ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ مربوط به حوادث به استان اختصاص‌یافته است که شاید کمتر از یک ماه دیگر توزیع شود.

استاندار لرستان گفت: مسئله مهم اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته بحث اعتبارات کمک‌های فنی اعتباری است که سهم هر شهرستان (بین هشت‌تا یک و نیم میلیارد تومان) مشخص‌شده است.

وی افزود: شهرستان‌ها با توجه به کمک‌های فنی و اعتباری می‌توانند سرمایه‌گذارانی را دعوت و پروژه‌های اقتصادی را انجام دهند چراکه با ورود بخش خصوصی می‌توانیم سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ د
برچسب ها: بودجه ، عمرانی ، لرستان ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.