اصرار دموکرات‌ها برای رسیدگی ویژه به پرونده ترامپ پیش از معرفی رئیس جدید اف‌بی‌آی

"چاک شومر" تاکید کرد پیش از انتخاب رئیس جدید اف‌بی‌آی باید یک دادستان مستقل برای رسیدگی به پرونده ترامپ تعیین شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ "چاک شومر"، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا، اعلام کرد وی از پیشنهاد انتخاب یک دادستان مستقل برای رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش از معرفی رئیس جدید اف‌بی‌آی حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد تا زمانیکه یک دادستان ویژه برای بررسی ارتباط نزدیکان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با روسیه تعیین نشود، دموکرات‌ها رای‌گیری درباره گزینه پیشنهادی ترامپ برای ریاست اف‌بی‌آی را تحریم خواهند کرد.

نخستین بار "مارک وارنر"، سناتور ایالت ویریجینیا، "هایدی هایتکمپ"، سناتور ایالت داکوتای شمالی، و "کرستن جیلیبرند"، سناتور ایالت نیویورک، هفته گذشته این پیشنهاد را مطرح کردند. شومر با اشاره به این موضوع تاکید کرد تمام سناتورهای دموکرات از این پیشنهاد حمایت می‌کنند.

شومر در این باره گفت: فکر می‌کنم سناتورهای دموکرات بسیاری باشند که خواستار اولویت دادن به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 هستند. من از حرکتی که در این راستا به راه افتاده است حمایت می‌کنم زیرا معتقد هستم این موضوع که چه کسی به عنوان ریاست اف‌بی‌آی انتخاب می‌شود، به اینکه چه کسی دادستان ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات شود، کاملا بستگی دارد.

اخراج ناگهانی "جیمز کومی" از ریاست اف‌بی‌آی توسط ترامپ زمانی اتفاق افتاد که وی خواستار ارائه مدارک و اطلاعات بیشتر درمورد نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده بود. نمایندگان دموکرات معتقدند اگر دادستان این پرونده مشخص شود، مردم آمریکا می‌توانند یک نفس راحت کشیده و مطمئن شوند شخصی هست که بر عملکرد رئیس آتی اف‌بی‌آی نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار