نظرسنجی هیل: برنی سندرز محبوب‌ترین سیاستمدار فعال آمریکا

نتایج یک نظرسنجی نشان داد برنی سندرز از محبوبیت 57 درصدی در میان مردم آمریکا برخوردار است.

نظرسنجی هیل: برنی سندرز محبوب‌ترین سیاستمدار فعال آمریکا است به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت محبوب‌ترین سیاستمدار فعال آمریکا است. محبوبیت این سناتور برای حزب دموکرات که پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در حال بازسازی خود است از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
یک نظرسنجی که به طور اختصاصی برای روزنامه هیل انجام شد نشان میدهد 57 درصد شرکت‌کنندگان محبوبیت سندرز را تأیید می‌کنند. سندرز تنها کسی است که در میان 16 مقام دولت ترامپ یا سران کنگره از چنین درصد محبوبیت بالایی برخوردار است. 80 درصد دموکرات‌ها نیز از سندرز حمایت می‌کنند.
 
این در حالیست که «استیو بنن» استرانژیست ارشد ترامپ کمترین درصد محبوبیت (16 درصد) را به خود اختصاص داده و 45 درصد شرکت‌کنندگان نیز دیدی منفی نسبت به وی دارند. این در حالیست که فقط 32 درصد از شرکت کنندگان دیدی منفی نسبت به سندرز دارند.
 
58 درصد زنان شرکت‌کننده در نظرسنجی و 55 درصد مردان سندرز را محبوب می‌دانند. درصد محبوبیت سندرز در میان افراد 18 تا 34 ساله 62 درصد است. اغلب کسانی که بالای 50 سال دارند نیز از سندرز حمایت می‌کنند.
 
با اینکه در رقابت‌های مقدماتی سال 2017 سندرز در ایالت‌هایی که جمعیت آفریقایی-آمریکایی دارند با رقیب هم حزب خود –هیلاری کلینتون- رقابت تنگاتنگی داشت، در حال حاضر از محبوبیت 37 درصدی در میان سیاهپوستان برخوردار است.
 
 
 
 
نظرسنجی هیل: برنی سندرز محبوب‌ترین سیاستمدار فعال آمریکا است 
 
 سندرز و «تام پرز» رئیس کمیته ملی حزب دموکرات در حال برگزاری تور در سراسر کشور هستند تا اتحاد از بین رفته‌ی دموکرات‌ها را بازیابند. هنوز هم حامیان سندرز بر این باورند که حزب دموکرات در رقابتهای مقدماتی 2016 به اندازه کافی از او حمایت نکرد و از این موضوع ناراحت هستند. در ادامه مشاهده میکنید محبوبیت هیچکدام از مقامات دیگر به اندازه برنی سندرز نیست.
 
  • محبوبیت «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست 38 درصد و دید منفی نسبت به وی 32 درصد است.
  •  محبوبیت «هیلاری کلینتون» نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقیب سرسخت ترامپ 42 درصد و دید منفی نسبت به وی 53 درصد است.
  •  محبوبیت «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا 31 درصد و دید منفی به وی 48 درصد است.
  • این در حالیست که محبوبیت «چاک شومر» رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا نیز 27 درصد و دید منفی به وی 35 درصد است.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار