امروز صورت گرفت؛

سامانه عرضه تقاضا و پژوهش راه اندازی شد / به دنبال تقویت رابطه دانشگاه و صنعت هستیم

فرهادی گفت: دانشگاه صنعتی شریف و امیر کبیر برای طراحی خودروهای برقی و هیبریدی در پروژه جدید ایران خودرو همکاری می کند و اضافه شدن گذراندن پسا دکتر در محیط های صنعتی می تواند در مستحکم کردن رابطه بین دانشگاه و صنعت تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه آئین نامه امضای قرارداد تفاهم نامه دو جانبه بین المللی برای طراحی و تولید پلتفورم محصولات جدید ایران خودرو، گفت: بسیار خوشحالیم که ارتباط میان صنعت و دانشگاه پیش از بیش در حال شکل گرفتن است و آنچه ما در حوزه فناوری دنبال می کنیم این است که دانشجو باید کارآفرین بوده که در راستای این هدف دوره های آموزشی در محیط های صنعتی برگزار شده و بازنگری جدیدی در برنامه درسی رشته های تحصیلی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: میزان واحدهای عملی در رشته های فنی بیشتر شده و گذراندن دوره های کارورزی و کسب مهارت های فنی اجباری خواهد شد و در نتیجه این امر تحقیقات دانشجویی باید در محیط های صنعتی داخل کشور انجام شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: سامانه عرضه و تقاضای پژوهش راه اندازی شده و با وزارتخانه ها و سازمان های علمی مختلف ارتباط بسیار تنگاتنگی دارد و بیش از دو میلیارد تومان طرح های پژوهشی به تصویب رسیده است.

وی در پایان تاکید کرد: دانشگاه صنعتی شریف و امیر کبیر برای طراحی خودروهای برقی و هیبریدی در پروژه جدید ایران خودرو همکاری می کند و گذراندن پسا دکترا در محیط های صنعتی می تواند در مستحکم کردن رابطه بین دانشگاه و صنعت تاثیر بسزایی داشته باشد.

مجلس شورای اسلامی از طرح های جدید صنعتی حمایت می کند

در ادامه این جلسه عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای چنین پروژه هایی نیازمند حمایت همه جانبه دولت، مجلس، بانک ها و سایر سازمانها و وزارتخانه هاست.

وی افزود: جهان امروز بر ارتباطات متکی بوده و ما باید بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری هرچه بیشتر به سمت دانش روز دنیا پیش برویم.

اکبریان تصریح کرد: این حرکت باعث فعال سازی تولید قطعات در داخل کشور شده و شرکت های دانش بنیان را تقویت می کند.

وی همچنین تاکید کرد: باید از فرصت به وجود آمده برای گسترش صادرات بهره ببریم و مجلس در جهت ارتقای تولید صنعتی در  کشور به ویژه صنعت خودروسازی اعلام آمادگی می کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: باید دست خودروسازان را بگیریم و برای نوسازی صنعت خودروسازی عزم جدی داشته باشیم.

اگر ورود خودرو نداشتیم باید 13 هزار میلیارد دلار از کشور خارج می شد

همچنین در حاشیه این آیین هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو گفت: در سال یک میلیون و 300 هزار دستگاه تولید خودرو داشتیم و اگر قرار بود این خودروها از خارج تهیه شود باید 13 هزار میلیارد دلار از کشور خارجی میشد در حالی  که یک بیستم این میزان برای تولید داخل صرف شده است.

یکه زارع با تاکید بر این موضوع که همواره به دنبال طراحی پلت فرم جدید بوده ایم بیان کرد: اگر خودروسازان وارد ظرفیت های جدید نشوند، خود به خود از چرخه تولید خارج شده و انتظار ما از قطعه سازان این است تا باعلم روز دنیا خود را نوسازی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار