در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عامل انسانی تنها مقصر انفجار معدن آزادشهر نیست/زنده ماندن 10 نفر زیر آوار به یک معجزه شبیه است

رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه عامل انسانی تنها مقصر انفجار معدن آزادشهر نیست،گفت:نشت گاز متان از حفره‌های گاز معدن موجب انفجار شد.

حسینقلی قوانلو ،رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان گلستان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با علل رخ دادن انفجار معدن آزادشهر استان گلستان ، گفت:نمی توان یک عامل انسانی را در این رابطه مقصر دانست بلکه تنها عامل اصلی این اتفاق نشت گاز متان از حفره های گاز معدن بوده که ممکن است این اتفاق در هر معدنی رخ دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عدم وجود سنسورهای تشخیص گاز موجب این اتفاق شده،افزود:هر معدن یک مسئول ایمنی دارد که بوسیله سنسورهای میزان گاز را می سنجد و در حال حاضر نمی توانیم در مورد عملکرد این شخص و یا کمبود تجهیزات قضاوتی کنیم و بعد از اتمام عملیات نجات، به بررسی کامل این موضوعات خواهیم پرداخت.

رییس خانه صنعت معدن و تجارت استان گلستان اذعان داشت:تا بحال 22 نفر از کارگران جان خود را در این حادثه از دست داده اند و گروههای امدادی به کمک کارگران معدن ،1000متر را آوار برداری کرده و تنها 80 متر از معدن باقی مانده که هنوز آواربرداری نشده است.

قرانلو ادامه داد:احتمال گیر افتادن حدود 10 کارگر دیگر در قسمت های آوار برداری نشده که البته زنده ماندن آنها بیشتر شبیه به یک معجزه است  امید زیادی برای زنده در آوردن آنها نداریم.

وی همچنین در پایان افزود:علت اصلی مرگ تعدادی از کارگران این معدن،موج انفجار بوده و بقیه نیز بدلیل خفگی در اثر گاز منواکسید کربن ،جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار