گاف جدید ترامپ؛ این‌بار درباره رئیس‌جمهور برده‌دار آمریکا!

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات خود درباره «اندرو جکسون» و جنگ داخلی در این کشور مرتکب اشتباهی فاحش شد.

گاف جدید ترامپ؛ این‌بار درباره رئیس‌جمهور برده‌دار آمریکا!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌پی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اظهارات خود درباره «اندرو جکسون»، رئیس جمهور اسبق این کشور در قرن نوزدهم، مرتکب اشتباهی بزرگ شد.

ترامپ در سخنرانی خود درباره جنگ‌های داخلی آمریکا، ادعا کرد جکسون از وقوع این جنگ‌ها خشمگین بود. این در حالی است که جکسون، 16 سال پیش از آغاز جنگ‌های داخلی آمریکا مرده بود.

ترامپ که پیشتر نیز در سخنان خود درباره تاریخ آمریکا مرتکب اشتباهاتی شده بود، درباره جنگ های داخلی این کشور گفت نمی‌داند چرا از وقوع این جنگ‌ها جلوگیری نشد.

وی در ادامه گفت در صورتی که جکسون، اندکی بیشتر رئیس جمهور آمریکا می‌بود آنگاه جنگ‌های داخلی این کشور دیگر رخ نمی داد.

ترامپ افزود: «جکسون از آنچه که در خصوص جنگ‌های داخلی آمریکا مشاهده می‌کرد، واقعا خشمگین بود.»

این در حالی است که جکسون در سال 1845 مُرد. تاریخ شروع جنگ‌های داخلی آمریکا نیز 16 سال پس از مرگ جکسون، یعنی سال 1861 بود. جکسون در فاصله سال‌های 1829 تا 1837 رئیس جمهور آمریکا بود.

جکسون یکی از برده‌داران بزرگ در آمریکا بود که شمار زیادی برده در زمین‌های کشاورزی وی کار می‌کردند. وی نقش اصلی را در جابجایی قبایل بومی آمریکایی از جنوب شرق این کشور ایفا کرد. او در زمان مرگ، مالک حدود 150 برده بود که در مزارع وی کار می‌کردند.

کاخ سفید تاکنون به درخواست‌های مطرح شده برای اظهار نظر درباره این سخنان ترامپ، واکنشی نشان نداده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
امیر
۲۱:۲۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط کافی بود قبل از سخنرانی یکم فکر کنھ سخنرانی ھم فقط محض سرگرم کردن مردم بودہ
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
دوستان عزیز اینایی که نظر میدن و کشور و میزنه امریکا کانادا اتریش انگلیس و ... اینطور نیست که فکر میکنید طرف از اونور اب داره نظر میده نخیر فقط چون IPش عوض میشه فک میکنید چون ممکنه با فیلتر شکنی یا مرورگرای یا دستگاه ارتباطی دیگه ای بیاد خبر بخونه بعد نظر میده کشور و میزنه فلان کشور لطفا فقط به نظراتی که داده میشه توجه کنید نه اینکه طرف کجاییه انتقاد کنیم ازش
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
نظر شما در مورد پرچم کاملاً درست است. طرف از داخل ایران نظر میده اما پرچم آمریکا براش چاپ میشه
Mauritius
مرتضی
۰۹:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
شما از مشکلاتی در بین مسولین ایران خبر رسانی کنید تا مشکلات حل بشه اینکه ترامپ چه شخصیتی داره و چه مشکلاتی داره چه ربطی به مردم ایران داره ...
زمانی شما می تونید نکات منفی سایر کشورها رو جار بزنید که طبل رسوایی مسولین ایران به زمین نخورده باشه حالا شما همچنان خودتون رو گول بزنید که مردم اطلاعاتی در این زمینه نداردن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
شی میگی تو تو که اینجا نیستی!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
نشستی اون سر دنیا برای ما اظهار نظر نکن.تو که قدر کشورت رو میدونستی فکر و یا سرمایه ات رو اینجا هزینه میکردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگر این استدلال جنابعالی درسته و بهش اعتقاد داری برو این حرف رو به اربابان آمریکاییت بزن که کار هر روزشون دخالت در امور کشورهای دیگر هستش.اصلا اگر که پرداختن به این موضوعات به قول جنابعالی درسن هم نباشه ولی چون آمریکاییها هر روز در امور دیگران دخالت میکنند باید و لازم و ضروری هست که نتنها این حرفها گفته بشه و بهش پرداخته بشه بلکه باید در امورشون دخالت هم کرد که متاسفانه ایران این کار رو انجام نمیده.حالا شما میفرمایید که همین اخبار هم گفته نشه؟!!!! اتفاقا بسیار از باشگاه خبرنگاران متشکریم که به این اخبار می پردازن و ازشون تقاضا داریم که بیشتر هم بپردازن..بله.
آخرین اخبار