ساری،

طرح تجمیع مرکز فوریت های پلیس 110 استان مازندران

فرمانده انتظامی مازندران از طرح تجمیع مرکز فوریت های پلیسی 110 استان با هدف پاسخ گویی سریع به نیازهای مردمی و خدمات رسانی مطلوب و شايسته به شهروندان خبر داد.

سردار میرفیضی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: امروزه در کشور هاي پيشرفته مرکز فوریت های پلیسی 110 به عنوان يکی از مهم ترين عوامل موثر در پيشگيری از وقوع جرايم به حساب می آيد.

وی افزود: حضور به موقع پليس در بازه زماني مطلوب کمتر از 10 دقيقه در هر گونه موارد اعلامی از سوی مردم، فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب می کند و موجب ایجاد فضایی ناامن در محیط برای مجرمان می شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: مرکز فرماندهی و کنترل پلیس110 به عنوان قلب تپنده ای است که تمامی امور از اين مرکز شروع شده و در نهايت به اين مرکز ختم می شود.

سردار میرفیضی یکی از مهمترین ماموریت های این مرکز علاوه بر کنترل و هدايت واحدهای عملياتی اعزامی به محل را هماهنگی با واحدها و دستگاه های امداد و نجات به مانند هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی برشمرد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به طرح تجمیع مرکز فوریت های پلیس 110 استان یکی از اهداف مهم این طرح را اصلاح وضع موجود، اعمال مديريت يکپارچه، خدمات رسانی مطلوب و شايسته به شهروندان، بهره گيری بهينه از منابع، تجهيزات و امکانات، رفع مشکلات ارتباطی مخاطبين در تماس با مرکز فوريت های پليسی 110 و عدم تداخل تماس های تلفنی در شهرستان های تابعه اعلام کرد.

سردار میرفیضی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز این طرح به صورت پایلوت در برخی از استان های کشور، ابراز امیدواری کرد با عملياتی شدن این طرح به اهداف پيش بينی شده دست یابیم.

فرمانده انتظامی استان مازندران يکی از مهمترين اهداف اجرای اين طرح را حضور پليس در کمترين زمان ممکن در موارد فوريتی دانست و افزود: اخبار در دو بخش فوريتی و غيرفوريتی به صورت سیستمی تفکيک و به رده های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

سردار میرفیضی با اشاره به برخی تماس های غیر ضروری با مرکز فوریت های پلیسی 110 از سوی شهروندان، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه جرمی و يا وقايع مهمه، مراتب را سريعا به پليس 110 اعلام کنند و از تماس های غیر ضروری خودداری کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد به هنگام تماس با مراکز 110 خونسردی خود را حفظ کرده و نسبت به تشريح موضوع، آدرس دقيق محل و يا مواردی که از سوی اپراتورهای مرکز 110 درخواست می شود، پاسخ دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار