کره شمالی، آمریکا را به‌دلیل به همراه آوردن «دارایی‌های هسته‌‎ای» به شبه‌جزیره کره محکوم کرد

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای، اعلام کرد اقدامات آمریکا در شبه‌جزیره کره تهدیدی برای برای صلح جهانی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، کره شمالی امروز (جمعه) آمریکا را به دلیل به همراه آوردن «دارایی‌های بزرگ هسته‌ای» به شبه جزیره کره محکوم کرد. در میان تنش‌ها به دلیل احتمال انجام ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، آمریکا یک ناوهواپیمابر را به سوی شبه جزیره کره فرستاده است.

از هنگام حمله نیروی دریایی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه در هفته گذشته، تنش‌های سیاسی افزایش یافته است و نگرانی‌ها درباره برنامه احتمالی دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – برای حمله به کره شمالی قوت گرفته است.

آمریکا هشدار داده است سیاست "صبر راهبردی" به پایان رسیده است. مایک پنس – معاون رئیس جمهور آمریکا – روز یکشنبه در سفر 10 روزه‌اش به آسیا، وارد خاک کره جنوبی خواهد شد.

سخنگوی موسسه خلع سلاح و صلح وابسته به وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای، حمله آمریکا به خاک سوریه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: "آمریکا با به همراه آوردن دارایی‌های استراتژیک هسته‌ای بزرگ خود به شبه جزیره کره، صلح و امنیت این شبه جزیره را تهدید می‌کند و شرایط را تا سر حد جنگ پیش می‌برد."

در ادامه این بیانیه آمده است: "این مسئله شرایطی را ایجاد کرده است که هر لحظه احتمال وقوع جنگ هسته‌ای وجود دارد. این موضوع، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی و به خصوص کشورهای واقع در شمال شرق آسیا محسوب می‌شود."

کره شمالی اغلب در رویدادهای مهم سیاسی، دست به آزمایش‌های موشکی و یا اتمی زده است. روز شنبه، مراسم بزرگداشت یکصد و پنجمین سالروز تولد کیم ایل سونگ – بنیانگذار کره شمالی – در این کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار