تبریز؛

نقش صنعت برق در توسعه صنعت کشور

مدیرعامل شرکت تولید برق آذربایجان گفت: بی تردید توسعه صنعت برق بدون توسعه نیروگاهها ممکن نیست و برای این منظور برنامه ریزی شده ۱۲۰۰ مگاوات به تولید برق استان در سال های آتی افزوده شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معین با اشاره به هزینه سنگین سوخت مازوت در نیروگاه ها گفت: بعلت خسارات سنگین به تاسیسات نیروگاهی از بابت سوخت مازوت هیچ علاقه ای به استفاده از این سوخت در نیروگاه ها نداریم.
 
ناصر معین در یک نشست خبری که در نیروگاه سهند بناب برگزار شد افزود: زمستان سال گذشته حدود ۲۵ روز در نیروگاه تبریز و یک ونیم ماه  در نیروگاه سهندبناب مجبور به استفاده از سوخت مازوت شدیم که این موضوع فقط در نیروگاه تبریز هفتاد میلیارد ریال به تاسیسات نیروگاه خسارت وارد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه آلودگی نیروگاه ها در مقایسه با سایر آلاینده ها ناچیز است گفت:امکان نصب فیلتر تصفیه در هیچ یک از نیروگاه های کشور وجود ندارد چرا که این نیروگاهها برای این منظور ساخته نشده اند و در صورت نصب فیلتر هزینه ای معادل یک واحد نیروگاهی 325 مگاواتی لازم است.
 
 مدیرعامل شرکت تولید برق استان خاطرنشان کرد: مراحل مطالعات واحد های ۳ و ۴ نیروگاه سهند بناب که توسط دولت اجرا خواهد شد خاتمه یافته وتاسیسات این نیروگاه برای سوخت گاز تعبیه خواهد شد.
 
معین خاطرتصریح کرد: توسعه نیروگاه  سهند بناب حداکثر در سه سال تکمیل خواهد شد که برق تولیدی آن 650 مگاوات بوده و برای ۲۰۰ نفر بعد از راه اندازی اشتغال ایجاد خواهد کرد.
وی در خصوص تامین آب نیروگاه سهند بناب نیز گفت:به طور نرمال هر ساعت ۱۲۳ متر مکعب آب در این نیروگاه مصرف می‌شود که از طریق خط انتقال آب زرینه رود تامین می شود.
 
مدیر شرکت تولید برق استان افزود: در حال انجام طرحی هستیم تا آب نیروگاه سهند از طریق تصفیه خانه صنعتی فاضلاب شهر بناب تامین شود.
 
معین با اشاره به نقش صنعت برق در توسعه صنعت کشورگفت: بی تردید توسعه صنعت برق بدون توسعه نیروگاهها ممکن نیست و برای این منظور برنامه ریزی شده ۱۲۰۰ مگاوات به تولید برق استان در سال های آتی افزوده شود.
 
 وی افزود: ایران بزرگترین تولید کننده برق در خاورمیانه میباشد و در حال حاضر نیز نیروگاههای تبریز، بناب و صوفیان با ظرفیت تولید 1500 مگاوات فعالیت می کنند که دو درصد برق شبکه را تامین می کنند.
 
 مدیرعامل شرکت تولید برق استان از عدم وابستگی نیروگاههای کشور در تعمیرات به کشورهای دیگر خبر داد و افزود: تعمیرات اورهال نیروگاه سهند بناب به دست متخصصان خود نیروگاه سهند و با هزینه کرده ۳۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .
 
معین افزود: میانگین تعمیرات اورهال نیروگاه در جهان 90 الی 110 روز می باشد که این زمان در نیروگاه سهند به 90 روز تقلیل یافته که در تعمیرات نیروگاههای جهان رکورد محسوب می شود.
 
وی تامین برق مطمئن و حفظ و نگهداری نیروگاهها را از اهداف مهم این شرکت اعلام کرد و افزود:برق تولیدی در نیروگاههای کشور وارد شبکه ملی برق می شود اگرتحت هر عنوانی نیروگاهی از مدار خارج شود خاموشی در نزدیکترین حوزه مصرف آن نیروگاه اتفاق خواهد افتاد.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار