حرکت به سمت نهضت کارآفرینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال

رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: هدف‌گذاری امسال نیز فرصتی است تا به سمت نهضت کارآفرینی و ایجاد اشتغال حرکت کنیم تا زمینه‌های رشد و توسعه اقتصادی در کشور فراهم شود.

حرکت به سمت نهضت کارآفرینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال
به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، سید علی‌اکبر هاشمی‌راد با اشاره به نامگذاری سال 96 گفت: امسال عنوان«اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» با هدف رشد و توسعه کشور از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است تا مسئولین این عنوان را در راستای تحقق اهداف نظام سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: برای تحقق ابعاد اقتصاد مقاومتی باید عملی وارد میدان شد و عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» یک شعار نیست؛ بلکه مفهومی عملی برای غنی کردن کشور در ابعاد اقتصاد، فرهنگ، علم و تکنولوژی است.

هاشمی راد اظهار کرد: اقتصاد مهمترین چالش کشور است؛ چراکه کشوری که در آن سطح رفاه مردم بیشتر باشد به تبع آن میزان جرم و آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت؛ در واقع شناسایی عوامل رشد اقتصادی، سیاست‌گذاری و برنامه‌های مدیران و دولت‌مردان بر اساس آن، در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز خاطر نشان کرد: بهترین مسیر رشد اقتصادی، مسیری است که مناسب‌ترین ترکیب سرمایه فیزیکی و سرمایه انسانی را با سطح قابل قبولی از بهره‌وری به کار گرفته و هدایت نماید.

هاشمی‌راد تصریح کرد: یکی از سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، تامین شرایط و فعال‌سازی امکانات و سرمایه‌های انسانی به منظور کارآفرینی و  به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیتهای اقتصادی است.

وی گفت: یکی از دستاوردهای صریح اقتصاد مقاومتی، توسعه کارآفرینی و رونق تولید داخلی و صادرات به خارج با استفاده از همه عوامل از جمله اشتغال نیروی انسانی می‌توان نام برد.

هاشمی راد در ادامه لازمه تحقق هر گونه حماسه‌ای را دانش محوری و تعهد نیروی انسانی دانست و گفت: یک کارآفرین زمانی می‌تواند به جایگاه والایی از موفقیت دست یابد که دارای تخصص و مهارت در حرفه‌ی خود باشد. 

وی یادآور شد: کارآفرینی، خودباوری و اعتماد افراد جامعه را تقویت می‌کند و با گسترش تولید و بهره وری آسایش و توسعه اقتصادی جامعه را فراهم می‌کند. 

هاشمی‌راد در پایان با تأکید بر حفظ نگاه ملی، استقلال‌طلبی و خودباوری در عرصه‌های اقتصادی و دانش گفت: هدف‌گذاری امسال نیز فرصتی است تا به سمت نهضت کارآفرینی و ایجاد اشتغال حرکت کنیم تا زمینه‌های رشد و توسعه اقتصادی در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار