تبریز؛

تاکید بر ایجاد طرح دهکده جهانی طب سنتی

استاد برجسته طب سنتی برایجاد طرح دهکده جهانی طب سنتی تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛داود همت زاده در جمع خبرنگاران گفت: طرح ایجاد دهکده جهانی طب سنتی علاوه بر ایجاد اشتغال زایی مناسب برای جوانان می تواند با جذب توریسم از سراسر جهان اقدام موثری در بخش اقتصادی نیز داشته باشد .
وی به مزیت های طب سنتی و شیوه های موفق درمانی آن اشاره کرد و گفت : طب سنتی یک علم کهن است که با وجود مزایای زیاد به دلیل عدم آگاهی، محجور مانده است و آنطور که باید شناخته شود، شناخته نشده است و ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی در تغذیه نادرست است .
همت زاده گفت:افراد می توانند با کسب آگاهی از روشهای تغذیه ای طب سنتی بسیاری از بیماریهای خود را درمان کنند و آرامش روحی و روانی خود را با عمل به دستورات طب سنتی به دست آورند.
همت زاده در ادامه افزود: فعالیتهای زیادی در مدارس ،مساجد و حسینیه ها در زمینه طب سنتی انجام شده و با تلاش و برنامه ریزی درست سعی شده طب سنتی برای همگان شناخته شود تا بتوان باری از مسایل و مشکلات زندگی که مربوط به تغذیه نادرست است به راحتی با اصلاح تغذیه و آگاهی داشتن از طب سنتی بر طرف شود.
وی افزود: همچنین ایجاد این طرح می تواند بازدهی خوبی در حوزه پزشکی و اقتصادی داشته باشد که اجرای این پروژه عظیم نیازمند حمایت ارگان های دولتی است .
همت زاده با بیان اینکه عدم حمایت ارگانهای دولتی از طب سنتی منطقی نیست اظهار کرد: در حال حاضر طب سنتی در ۷۰۰ بیمارستان دنیا انجام می شود اما متاسفانه در کشور ما این شیوه درمانی آن چنان که باید مورد استفاده قرار گیرد، نگرفته است در حالیکه این شیوه درمانی امتحان خود را در بسیاری از بیماریهای سخت و ناعلاج پس داده است.
همت زاده اذعان داشت: در دنیا طب سنتی در 700 بیمارستان دنیا انجام می شود ولی این شیوه درمانی در کشور ما چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد که امید است با توجه بیشتر به این شیوه جلوی بسیاری از مرگ و میرهای حاصل از سکته های قلبی و مغزی گرفته شود.
گفتنی است: در پایان مراسم  از استاد همّت زاده توسط مدیرکل مجمع جوانان ایران با اهدا لوح تقدیر تجلیل  و از کتاب ایشان با عنوان طبّ الریحانه رونمایی شد.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار