سیاوشی در تذکر شفاهی:

وزارت کشور به عنوان مسئول اصلی امنیت کشور، علت حادثه پلاسکو را بررسی کند

نماینده مردم تهران گفت: وزارت کشور به عنوان مسئول اصلی امنیت کشور موظف است موضوع را با کارشناسی دقیق‌تر تعقیب نموده نتیجه را به استحضار ملت ایران برساند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 26 بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: با توجه به ابعاد وسیع بحران پلاسکو بر خود واجب می دانم که به عنوان وظیفه نمایندگی مواردی را تذکر دهم:

1- دراکثریت قراردادهای فیمابین موجر و مستأجر مطابق با قانون روابط مذکور، مصوب سال 1356 بوده و منطبق با همین قانون و ماده 27 تعمیرات کلی ساختمان متوجه مالک ساختمان پلاسکو است، آیا بنیاد مستضعفان به عنوان مالک وظیفه خود را در این مورد اجرا نموده است؟

2- درباره مسئولیت مدیر یا مدیران ساختمان، ماده 14 قانون تملک آپارتمان تصریح می‌دارد؛ مدیر یا مدیران مکلفند بنا را به عنوان یک واحد در برابر آتش‌سوزی بیمه نمایند و در صورت عدم اقدام و ایجاد آتش‌سوزی مسئول هستند.

3- اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم مطابق با بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، شهرداری مسئول بوده و طبق همین ماده 55 رفع خطر بر عهده شهرداری است که باید به صاحبان ملک این مورد را اطلاع دهد و در صورت عدم اقدام، شهرداری موظف است که رأسا اقدام به رفع خطر کند.

4- مطابق با ماده 105 قانون کار مصوب 1369 آیا بازرس کار و یا کارشناس بهداشت احتمال بروز حادثه در کارگاه را داده است؟ 

5- وزارت مسکن و شهرسازی چرا در مقام مسئول برای اصلاح و بازسازی بافت‌‌های فرسوده اقدام جدی نکرده است؟ وزارت کشور به عنوان مسئول اصلی امنیت کشور موظف است موضوع را با کارشناسی دقیق‌تر تعقیب نموده نتیجه را به استحضار ملت ایران برساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار