نماینده ولی فقیه درسیستان وبلوچستان،

متولیان دانشگاه، افسران ارشد سازندگی تربیت کنند

اساتید دانشگاه‌ها در زمینه تربیت اندیشه و افکار جوانان و دانشجویان بایدتلاش بیشتری از خودشان نشان دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر نماینده ولی فقیه دراستان  در نشست صمیمی با اساتید و اعضای هیات های علمی دانشگاه های سیستان و بلوچستان گفت: اساتید قلب و عمود دانشگاه ها در تربیت انسانهای متعهد، مسئول و کارآمدمی باشند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: هر یک از دانشجویان این دانشگاه ها ، افسران سازندگی نظام جمهوری اسلامی باید باشند.

وی ادامه داد: خداوند متعال فرصت های بسیار زیادی را در اختیار اساتید قرار داده تا انسانهای اهل علم و متفکر تحویل جامعه دهند.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مراکز علمی و دانشگاهی در سیستان و بلوچستان انگشت شمار بود که به برکت انقلاب اسلامی ایران درحال حاضر 110 هزار دانشجو در این استان در حال فراگیری علم و دانش هستند.

وی افزود: اساتید دانشگاه ها و هیات های علمی در استان باید ظرفیت های موجود در دانشگاه ها را به مسئولان نظام جمهوری اسلامی معرفی کنند تا براساس این ظرفیت ها سرمایه گذاری های لازم انجام شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز دراین نشست گفت: اگر تمام مکاتب آسمانی را بررسی کنیم جایگاهی که دین اسلام برای علم و دانش قائل شده است را در هیچ دین دیگری نخواهیم یافت.

مولوی نذیراحمد سلامی افزود: اسلام دین علم و دانش است و از افتخارات دین مبین  اسلام قرارگرفتن دانش در مسیر حق می باشد.

سلامی ادامه داد: باید سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی را در بین دانشجویان و جوانان نهادینه کنیم که در این مسیر اساتید دانشگاه‌ها باید تلاش فراوانی داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: اساتید دانشگاه‌ها باید نتیجه زحمات خود را در جامعه نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام احمد راهداری افزود: تشریح خدمات نظام برای دانشجویان و جوانان وظیفه اساتید است و باید تلاش کنند تا خدمات بعد از انقلاب برای جوانان و نسل امروز تشریح شود.
 
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار