اهواز؛

معتاد بودن 21 درصد کارگران صنعتی با سختی کار بالا

پرویز افشار ،معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نسبت به افزایش اعتیاد در محیط های صنعتی و کارگری هشدار داد وگفت: 21 درصد کارگران صنعتی با سختی کار بالا با مشکل اعتیاد مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پرویز افشار ،معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نسبت به افزایش اعتیاد در محیط های صنعتی و کارگری هشدار داد و افزود: 16 تا 21 درصد کارگران صنعتی با سختی کار بالا با مشکل اعتیاد مواجه هستند.

وی بیان داشت:هشت سال جنگ، محرومیت های بعد از جنگ، بدی آب و هوا و پدیده ریزگردها و تخریب زیرساخت ها به طور قطع بر شیوع مصرف مواد در این استان تاثیر گذاشته به طوری که مصرف آن رو به افزایش است.

پرویز افشار معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان اظهار کرد:سه سرپناه شبانه معتادان  و یک مرکز گذری ترک اعتیاد در خوزستان راه اندازی می شود.

وی در ادامه گفت:بخش زیادی از مرزهای شرقی کشور بسته شد البته همین مساله باعث شد قاچاقچیان مواد به سمت دریا بروند و کشفیات در هرمزگان و بوشهر نیز این مساله را ثابت می کند که این مساله باعث می شود خوزستان از دریا نیز تحت تاثیر این مساله قرار گیرد.

این مقام مسئول وضعیت خوزستان را در زمینه مواد مخدر نسبت به سایر استان ها ویژه عنوان کرد و  بیان داشت: هشت سال جنگ، محرومیت های بعد از جنگ، بدی آب و هوا و پدیده ریزگردها و تخریب زیرساخت ها به طور قطع بر شیوع مصرف مواد در این استان تاثیر گذاشته به طوری که مصرف آن رو به افزایش است.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی برنامه های یاری کارکنان (EAP) در محیط های کارگری افزود: شهرستان های آبادان و ماهشهر به دلیل داشتن محیط های کارگری از جمله کارگران سکوهای نفتی، کارگران اقماری و مناطق پتروشیمی با مشکل افزایش اعتیاد روبه رو هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.