حوزه هنری متولی اقتباس سینمایی از ادبیات انقلاب شود

نویسنده رمان «ناهید» معتقد است كه حوزه هنری نهاد مناسبی برای پیشبرد اقتباس سینمایی از ادبیات انقلاب است.

حوزه هنری متولی اقتباس سینمایی از ادبیات انقلاب شود
به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهریار زمانی، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه ادبیات انقلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی شكل گرفت، اظهار كرد: البته ادبیات انقلاب اسلامی می‌تواند در شاخه ادبیات رئال هم قرار بگیرد، موضوعاتی همچون دفاع مقدس هم می‌توانند ذیل ادبیات انقلاب اسلامی تعریف شوند.
 
وی ادامه داد: اگر به انقلاب اسلامی نگاه بهتری داشته باشیم و وقایع پیش از انقلاب و پس از انقلاب را جزو آن بدانیم، دامنه موضوعی ادبیات انقلاب نیز وسیع‌تر می‌شود. تعریف عمومی این است كه ادبیات انقلاب تنها شامل وقایع بهمن سال 57 است. اگر ادبیات انقلاب را به معنای عام بگیریم از سال 42 آغاز می‌شود و حوادث مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز را هم می‌توان شامل ادبیات انقلاب اسلامی دانست.
 
نویسنده كتاب «ناهید» گفت: تاثیرات انقلاب اسلامی بر دنیای معاصر را هم می‌توان بخشی از ادبیات انقلاب اسلامی دانست. موضوعاتی همچون بیداری اسلامی یا مقاومت در فلسطین و كشورهای مسلمان بخشی از ادبیات انقلاب اسلامی هستند.
 
زمانی با تاكید بر اینكه نویسندگان انقلاب باید به مباحث مردمی در آثارشان توجه بیشتری نشان دهند، عنوان كرد: در كتاب‌هایم  موضوع یا اتفاق خاصی را پیدا نكرده‌ام و تلاش كرده‌ام جریان زندگی را در انقلاب بیاورم. روایت زندگی مردم، مخاطب را جذب می كند.
 
این نویسنده درباره اقتباس از ادبیات انقلاب اسلامی در سینما گفت: بحث مولف بودن و نوشتن فیلم‌نامه برای سینماگران و كارگردانان، وجهه ای دارد كه باعث می‌شود به سراغ داستان نروند، در حالی كه خواندن داستان ها سوژه‌‌های نابی به سینماگران می‌دهد. تصور می‌كنم حوزه هنری نهاد مناسبی است كه متولی اقتباس سینمایی از ادبیات انقلاب شود. چرا كه امكاناتش را دارد و باید آثار برگزیده جشنواره داستان انقلاب را به سینماگران معرفی كند و از طریق شركت توسعه سینمای سوره به ساخت آثار اقتباسی دست بزند.
 
وی با اشاره به برگزاری جشنواره داستان انقلاب نیز گفت: با توجه به استمراری كه این جشنواره داشته و سابقه درخشانش، باید فضای بهتری برای نویسندگان ایجاد كند و از برگزیدگان جشنواره در طول سال حمایت و كارگاه های آموزشی برگزار كند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.