دهمرده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سیستان‌وبلوچستان، استان محرومی نیست بلکه محروم نگه داشته شده است

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: استان سیستان‌وبلوچستان، استان محرومی نیست بلکه محروم نگه داشته شده است.

به دلیل نبود امکانات از معادن طلا و سنگ های قیمتی استخراج نداریممسعود دهمرده نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مسائل و مشکلات شهر و روستاهای استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بارها اعلام کرده‌ایم که ما استان محرومی نیستیم بلکه محروم نگه داشته شدیم.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان داشته‌هایی دارد که اگر در استان‌های دیگر بود بدون شک بسیار از آنها استفاده می‌کردند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه از بعد از انقلاب کارهای خوبی برای این استان انجام شده است، تصریح کرد: دولت‌های مختلف وعده انجام برخی از اقدامات را به استان ما داده بودند اما آنها را عملی نکرده‌اند.

دهمرده با تأکید بر اینکه بهترین معادن خام، سنگ‌های قیمتی، طلا در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: هم اکنون کشور پاکستان در حال استخراج طلا از معادن خود است اما به دلیل نبود امکانات ما نمی‌توانیم از معادن خود، استخراج داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان بیشترین تنوع گردشگری را از شمال به جنوب استان دارد، افزود: قلعه پرتغالی‌ها، ایران شهر، کوه خواجه، شهر سوخته و دیگر آثار تاریخی در این استان واقع شده، اما از این ظرفیت‌ها در حوزه جذب گردشگر به خوبی استفاده نشده است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه باید شرایط رفاهی را برای مردم این استان فراهم کنیم، تصریح کرد: کارهایی انجام شده اما کافی نیست به همین دلیل با برنامه‌ریزی می‌توانیم کارهای مهمی انجام دهیم.

دهمرده با تأکید بر اینکه با برنامه‌ریزی می‌توانیم شرایطی فراهم کنیم که از بندر آزاد چابهار تا میلک سیستان و بلوچستان به راحتی تردد داشته باشیم، گفت: این استان از دریای خلیج فارس و دریای عمان به بازارچه‌های چین و افغانستان به راحتی می‌تواند تردد داشته باشد.

وی با بیان اینکه این استان 2 میلیون 600 هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل مساحت هزار کیلومتری از دورترین نقطه سیستان تا دورترین نقطه بلوچستان بزرگترین استان کشور به شمار می آید، تأکید کرد: در بعضی مواقع به دلیل مدیریت ناصحیح در این استان، نتوانستیم کارهای مهمی انجام دهیم.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و امنیتی این استان به سه استان تبدیل شود تا به این طریق استانداری‌ها راحت‌تر بتوانند کارهای خود را انجام دهند.

دهمرده با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان شاهد طوفان‌های 120 روزه هستیم، یادآور شد: صحبت‌ها در خصوص بر طرف کردن این مشکل تنها در حد حرف باقی مانده و کاری که مردم به چشم ببینند، هنوز انجام نشده است.

وی اضافه کرد: باید در مراکز کم برخوردار برای روستاییان اقدامات رفاهی انجام دهیم چراکه تاکنون در خصوص این موضوع کار آنچنانی انجام نشده است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه اشتغال مهمترین کاری است که باید در روستاها انجام داد، گفت: ایجاد زیرساخت‌های اولیه در روستاها می‌تواند ماندگاری مردم در مرزها بویژه سیستان و بلوچستان را به دنبال داشته باشد.

دهمرده تصریح کرد: در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان 51 درصد جمعیت روستایی و 49 درصد جمعیت شهری دارد که بر خلاف استان‌هایی که 70 درصدی جمعیت شهری دارند، شرایط این استان بهتر است.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام در این استان، گفت: بیمارستان، سالن‌های ورزشی و برخی از پروژه‌های دیگر در این استان همچنان ناتمام مانده که برای فراهم کردن شرایط مردم این استان باید به آنها نگاه ویژه‌ای شود.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در خصوص کشاورزی، مشکلات زیادی داریم، گفت: آب این منطقه دست کشور افغانستان است به همین دلیل اگر در خصوص این موضوع فکر اساسی نشود در آینده دیگر مردم در این استان نمی‌مانند.

دهمرده افزود: ما استان محروم کم برخورداری هستیم به همین منظور باید نگاه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان شود و بودجه‌هایی به این استان اختصاص دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار