پایان رویداد بین‌المللی هنری در موزه هنرهای معاصر/ تبدیل محدودیت به فرصت در پروژه «کوچرو»

پروژه بین المللی هنر «کوچرو» در موزه هنرهای معاصر تهران با حضور جمعی از هنرمندان ایرانی و خارجی به آخر رسید.

پایان رویداد بین‌المللی هنری در موزه هنرهای معاصر/ تبدیل محدودیت به فرصت در پروژه «کوچرو»
به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه رویداد بین‌المللی هنر «کوچرو» عصر امروز ۲۹ آذرماه در موزه هنرهای معاصر تهران با حضور جمعی از شرکت کنندگان داخلی و خارجی برگزار شد.
 
مجید ملانوروزی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران و مدیر دفتر امور هنرهای تجسمی ارشاد، مجتبی موسوی سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران و هنرمندانی چون حمید شانس، بهنام کامرانی، گیزلاوا سینایی، جمشید حقیقت شناس و کامبیز صبری از جمله چهره های حاضر در این برنامه بودند.
 
مجید ملانوروزی - مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصر – در ابتدای این مراسم بیان کرد: برگزاری پروژه‌هایی مانند هنر کوچرو این فرصت را به هنرمندان و دانشجویان علاقه‌مند می‌دهد تا با هنر معاصر آشنا شوند و نام موزه هم با این هنر گره بخورد
 
وی یادآور شد: رسالت موزه هنرهای معاصر تهران پرداختن به هنر مدرن و معاصر است که در برنامه‌هایش کمتر به این هنر پرداخته و همچنین ایران به‌دلیل اقلیم‌های خاص و متفاوتی که دارد، می‌تواند بستر مناسبی برای برگزاری پروژه‌هایی در حوزه لندآرت باشد. امیدوارم باز هم بستری فراهم شود تا این پروژه را در ایران برگزار کنیم.
 
در ادامه احمد نادعلیان - دبیر پروژه به روی سن آمد و عنوان کرد: هنر کو‌چرو می‌تواند در قلمروهای مختلف اتفاق بیفتد، از جمله نقاشی، نویسندگی و مجسمه‌سازی، اما این هنر کوچرو که در کره جنوبی شکل گرفت، بیشتر بر هنر محیطی و هنر طبیعت متمرکز است. یکی از دلایل علاقه هنرمندان به هنر کوچرو، این است که آن‌ها می‌توانند مانند کوچروها سفر کنند و بدون این‌که تاثیر مخربی بر محیط داشته باشند، اثر هنری خلق کنند.
 
وی تصریح کرد: آنچه از نظر هنری مهم است این پیش شرط است که با خود اثری به طبیعت برای نمایش نبریم و همین باعث می شود خود طبیعت ما را به سمت فرایندهای جدید و ابزارها و ایده های خلاقانه برای خلق اثر هنری سوق دهد. بنابراین زمانی که هنرمندان کوچرو به طبیعت می روند؛ اقلیم و فرهنگ و طبیعت های مختلف در درک جدید آنها از هنر کوچرو اثر می گذارد.
 
نادعلیان ادامه داد: سفر لازمه این هنر است و این سفر باید در جغرافیاهای مختلف و پراکنده صورت بگیرد. در این دوره که جهان دچار بحران و جنگ های مختلف است هنرمندان کوچرو می توانند در رفع سوءتفاهم ها و ایجاد دوستی ها پیشگام باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این دوره که این رویداد به ایران رسیده است، این هنر با توجه به اقلیم متنوع در سرزمینمان بر هنر طبیعت تمرکز داشته و از طرفی وقتی این هنر به اقلیم های مختلف می رود، هنرمندها می توانند شباهت ها و تفاوت های خود را با یکدیگر پیدا کنند.
 
 
انتهاي پيام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار