چین زیردریایی توقیف شده آمریکا را به این کشور باز می‌گرداند

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد چین اطمینان داده است که زیردریایی بدون سرنشین آمریکا را به این کشور پس می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت تریبون، "پیتر کوک"، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: دولت چین اطمینان داده است که زیر دریایی بدون سرنشین آمریکا را که هفته گذشته در دریای جنوبی این کشور توقیف کرد، پس می دهد.

وی گفت: دولت چین موافقت کرده است زیردریایی "اوشن گلایدر" را به آمریکا پس بدهد؛ اما اطلاعات بیشتری درخصوص زمان و چگونگی انجام آن منتشر نشده است.

روز پنجشنبه چین یک زیردریایی بدون سرنشین متعلق به یک کشتی اقیانوس شناسی آمریکایی به نام "یو اس ان اس بودیچ" را در دریای جنوبی این کشور توقیف کرد. 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: این زیردریایی بدون سرنشین بوسیله یک کشتی تحقیقاتی آمریکا در آب های بین المللی در دریای جنوبی چین مستقر شد؛ اما چین روز پنجشنبه آن را توقیف کرد. ما از چین می خواهیم این زیردریایی را فورا به آمریکا بازگرداند و به همه تعهدات خود در قوانین بین المللی پایبند باشد.

توقیف این زیردریایی بدون سرنشین، اعتراض رسمی آمریکا را به دنبال داشت و یکی از شدیدترین موارد تنش‌زا میان پکن و واشنگتن در 15 سال اخیر بود.

دور جدید تنش ها میان چین و آمریکا از زمانی آغاز شد که "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا با رئیس جمهور تایوان تلفنی گفتگو کرد. وی حتی در اظهارات جدید خود گفته است آمریکا موظف نیست به سیاست "چین واحد" پایبند باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار