اشرف‌غنی: به‌زودی اسامی اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی اعلام می‌شود

رئیس‌جمهور افغانستان با بیان اینکه در قانون جدید انتخابات برای نخستین بار تخلف جرم محسوب می‌شود، گفت: این موضوع می‌تواند از تخلفات احتمالی جلوگیری کند.

اشرف‌غنی: به‌زودی اسامی اعضای کمیسیون های انتخاباتی اعلام می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور غنی در دیدار با برخی از رهبران و بزرگان سیاسی کشور در بارۀ مسایل مربوط به انتخابات گفت‌وگو کرد و گفت به زودی اسامی اعضای کمیسیون های انتخاباتی اعلام خواهد شد.

در این دیدار رئیس جمهور غنی گفت که به هیچ وجه مداخله در امور دیگر نهادها از طرف حکومت صورت نمی‌گیرد.
 
وی افزود که در قانون جدید انتخابات برای نخستین بار تخلف جرم شمرده شده و این نکتۀ مهم می‌تواند از تخلفات در انتخابات جلوگیری کند.
 
محمد اشرف غنی تاکید کرد که انتخابات یک مسئله ملی است و ضرورت به دقت و مشورت دارد و از آنها خواست تا دیدگاه‌هایشان را به صورت تحریری شریک سازند.
 
در این نشست، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ کشور گفت که هیچ مداخله‌ای در کار کمیتۀ گزینش صورت نگرفته و آنچه برای شان مقدور بوده است، انجام داده اند.
 
وی از قشر سیاسی خواست تا دیدگاه منسجم داشته باشند.
 
آقای عبدالله گفت: «اگر قشر سیاسی تصمیم بگیرند و روحیه همکاری داشته باشند، انتخابات آینده به صورت بهتر برگزار خواهد شد».

در این نشست شخصیت‌های سیاسی و جهادی از جمله محمد عمر داوودزی، وحیدالله سباوون، انوارالحق احدی، فاروق وردک، عبدالحکیم مجاهد، قاضی محمد امین وقاد، استاد محمد محقق، عباس بصیر، کریم امین، عبدالکریم خرم، امرالله صالح، عطا محمد نور، ضرار احمد مقبل و ملا سید محمد اخوند شرکت کرده بودند.

در این نشست اعضای کمیته گزینش نیز گزارشی از کارکردهای خود در ارتباط به گزینش اعضای کمیسسیون های انتخاباتی ارایه کردند.

رئیس جمهور غنی در این مورد افزود که با تمام کاندیدان مصاحبه شده است و معیار های مهم در نظر گرفته می شود و امانتداری یکی از معیار های مهم برای اعضای کمیسیون های انتخاباتی است.

جمهور نوشت: گفتنی است که بر اساس گزارش ها، کمیته گزینش فهرست نهایی را که ۲۱ تن برای کمیسیون انتخابات و ۱۵ تن برای کمیسیون شکایات انتخاباتی بودند، به ریاست جمهوری ارائه کرده و ریاست جمهوری نیز کار مصاحبه با این اعضا را به اتمام رسانده و قرار است به زودی این اسامی اعلام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار