بازجویی از آسانژ در محل سفارت اکوادور

آسانژ در محل سفارت اکوادور بازجویی می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "جولیان آسانژ،" بنیانگذار سایت افشاگر ویک‌لیکس که از چهار سال قبل در ساختمان سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند، روز دوشنبه در راستای تحقیقات درباره پرونده تجاوز به عنف مطرح شده علیه وی در سوئد، در محل این سفارت بازجویی می شود. 

یک دادستان اکوادوری کار بازجویی از آسانژ را در محل سفارت انجام خواهد داد. در این بازجویی "اینگرید ایسگرن،" دادستان سوئد، به همراه بازپرس پلیس این کشور نیز حضور خواهند داشت. 
آسانژ 45 ساله که اهل استرالیا است در ژوئن 2012 بعد از اینکه دادستانی سوئد حکم بازداشت وی را در سراسر اروپا صادر کرد به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد. این حکم بعد از ‌آن صادر شد که دو زن که در جریان سفری به سوئد در سال 2010 آسانژ را همراهی می کردند وی را به تجاوز جنسی به خود متهم کردند. 

وی این ادعاها را تکذیب و اعلام کرد این اقدام با اهداف سیاسی صورت می گیرد. وی از سفر به سوئد برای شرکت در بازجویی خودداری می کند زیرا از این مسئله بیم دارد که دولت سوئد وی را به سبب اقدام ویکی‌لیکس در افشای بیش از پانصد هزار سند محرمانه نظامی آمریکا به واشینگتن مسترد کند. این اسناد محرمانه درباره جنگ های آمریکا در افغانستان و عراق است. 

یک منبع رسمی سوئد گفت بازجویی از آسانژ در ساعت ده به وقت گرینویچ شروع خواهد شد و در صورت موافقت وی، آزمایش نمونه گیری دی ان ای از وی به عمل خواهد آمد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار