کرمان؛

ایجاد بازارچه های محلی برای کاهش تردد به مرکز شهر

شهردار کرمان از ایجاد بازارچه های محلی در شهرک الغدیر کرمان خبرداد.

ایجاد بازارچه های محلی برای کاهش تردد به مرکز شهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، شهردار کرمان در بازدید از شهرک الغدیر  با بیان اینکه احداث دو بازارچه محله‌ای در این مناطق در دستور کار قرار خواهد کرفت، گفت: هدف از احداث این بازارچه ها خرید و فروش میوه و تربار به صورت مستقیم در جهت رفاه حال شهروندان، سهولت دسترسی شهروندان ساکن این مناطق و کاهش مراجعات و کاهش حجم و بار ترافیکی مرکز شهر و همچنین ساماندهی وانت بارهای دوره گرد است.

 بابایی افزود: بازارچه دوم که لازمه‌ی این منطقه است، با کاربری های چندگانه تشکیل و احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش مساجد در تربیت دینی افراد گفت: مساجد همواره از آغاز اسلام یکی از مهمترین پایگاه‌های فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مسلمانان بوده و حرکت‌های موفق و پیروز از مسجد آغاز شده است.

شهردار کرمان افزود: توجه به ارتباط هیئت امنای مساجد با جوانان و مردم می‌توان با مشارکت آنان برای رفع نیازهای مناطق کمک گرفت و فضایی مطمئن برای تربیت نسلی سالم آماده‌تر کرد.

 بابایی تصریح کرد: شهردار محله باید با کمک هیئت امنای مساجد مشکلات محله‌ها را بررسی کرده و با تشکیل «سرای محله» مردم را با شهردار منطقه ارتباط داده و شهرداری با مشارکت و همیاری مردم خدماتی مناسب و در خور شهروندان این مناطق ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: به زودی با مشارکت مردم و همت شهردار منطقه دو، ترمیم آسفالت، جمع آوری سگ های بلاصاحب، ایجاد مبلمان شهری ایستگاه های اتوبوس، گذاشتن سطل زباله مناسب در محله های مختلف و غیره انجام خواهد شد.

در پایان این بازدید مقرر شد شهرداران محله با تشکیل کمیته های مختلف از فعالان مناطق یاری بگیرند و با جمع آوری عوارض شهرداری و مشارکت شهرداری، فضای خوب و مناسبی در این مناطق ایجاد شود و این منطقه در زیباسازی، سلامت و بهداشت و خودگردانی در راستای شعار رهبر معظم (اقتصاد مقاومتی ) پایلوت شهر کرمان قرار گیرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.