امضای توافقنامه همکاری نظامی میان فرانسه و آلمان

توافقنامه همکاری نظامی آلمان و فرانسه مبنی بر به اشتراک گذاشتن هواپیماهای نظامی و یک پایگاه هوایی به امضا رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "راشا تودی"، فرانسه و آلمان توافقی را بر سر به اشتراک گذاشتن هواپیماهای نظامی و یک پایگاه هوایی در شهر "اورلئان" فرانسه به امضا رساندند. مقامات فرانسه ماه گذشته اعلام کرده بودند به دنبال همکاری‌های فعال و مفید با آلمان هستند.

در این توافقنامه درخواست به اشتراک گذاشتن هواپیماهای نظامی سی 130 نیز ذکر شده است.

فرانسه در ماه ژانویه (31 روز منتهی به 11 بهمن 1394) سفارش ساخت 4 هواپیمای نظامی سی 130 را به یک شرکت هواپیماسازی آمریکایی داد. آلمان نیز قصد داشت 4 تا 6 فروند از این هواپیماها را خریداری کرده و آن‌ها را در یک پایگاه هوایی در فرانسه مستقر کند.

این دو کشور یک پایگاه هوایی در شهر اورلئان را برای این منظور انتخاب کردند. بر اساس گزارش‌ها، این توافقنامه تا سال 2021 اعتبار دارد. در ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 10 مرداد) و پس از رای آوردن برکسیت – همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا --، وزیر خارجه آلمان، انگلیس را به بی‌نتیجه ساختن تلاش‌های اتحادیه اروپا برای افزایش اتحاد نظامی در قاره سبز محکوم کرد.

آلمان حامی همکاری‌های دائم و ساختاری در بخش دفاعی است. با این‌حال، انگلیس به عنوان عضوی در اتحادیه اروپا با این موضع مخالف بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار