تاکید آلمان و فرانسه بر تقویت همکاری های نظامی در اروپا

دولت های آلمان و فرانسه، تقویت همکاری های نظامی مشترک در اروپا را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آلمان و فرانسه روز دوشنبه سندی را ارائه دادند که در آن پیشنهادهایی برای تقویت همکاری های نظامی میان کشورهای اروپا، با جزییات کامل بررسی شده است.

پس از شوک ایجاد شده در اثر همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، همکاری های امنیتی، یکی از راه های اتحاد مجدد اروپا قلمداد می شود و فرانسه و آلمان جزو کشورهایی محسوب می شوند که همواره در اندیشه استقرار فوری نیرو هستند.

ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا در سخنرانی روز چهارشنبه خود درباره وضع اتحادیه اروپا، در مورد شیوه های جدید همکاری میان ارتش های اروپایی، سخن خواهد گفت. آلمان و فرانسه، دو قدرت نظامی برتر اروپا، فهرستی کامل و جامع از پیشنهادها تهیه کرده اند که در آن موضوع تاسیس یک مقر فرماندهی کل دائم و مشترک برای هدایت کلیه عملیات نظامی و غیرنظامی در این قاره مطرح شده است.

این دو کشور همچنین برای تقویت نقش یوروکورپس یک گروه نظامی متشکل از نیروهای چند کشور عضو اتحادیه اروپا یا ناتو، در عملیات اروپایی، تلاش می کند. در سند پیشنهادی فرانسه و آلمان، همچنین خواسته شده است اتحادیه اروپا منابع پزشکی و نیز سیستم حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی مشترک برای تکمیل ماموریت ها و بهبود وضع آموزش مشترک افسران کشورهای عضو داشته باشد.

در این سند می خوانیم: فرانسه، آلمان و مقامات اروپایی بار دیگر بر تعهدات خود نسبت به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که بیست و دو کشور عضو این سازمان از اعضای اتحادیه اروپا هستند، تاکید دارند؛ ما بر این باوریم یک نیروی دفاعی قدرتمند اروپایی، ناتو را هم قدرتمندتر می سازد.

این سند در حالی ارائه شد که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بعد از وقوع چندین حمله تروریستی طی امسال در شهرهای بزرگ اروپا، بارها تلاش کرد شهروندان اروپایی را متقاعد کند نظام اداری این اتحادیه به نگرانی های امنیتی آنها پاسخ خواهد داد. موگرینی، فرانسه و آلمان خواهان اختصاص منابع مالی بیشتر برای اجرای ماموریت های نظامی اروپا هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار