درخواست غرامت 118 میلیون دلاری ژاپن از اَپل

پس از جریمه میلیاردی اَپل از سوی اتحادیه اروپا، این شرکت آمریکایی اکنون باید 118 میلیون دلار نیز به عنوان غرامت به ژاپن بپردازد.

درخواست غرامت 118 میلیون دلاری ژاپن از شرکت آمریکایی اَپلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «زی‌دی نت»، «اداره مالیات منطقه توکیو» پس از انجام تحقیقاتی متوجه شد یکی از شرکت‌های تابعه «اَپل» بخشی از سود خود را به یکی از شعبه‌های خود در ایرلند ارسال می‌کند. واحد مربوطه مبلغ دریافتی را برای صدور مجوز نرم‌افزار هزینه می‌کرده است. گزارش‌های رسانه‌های محلی نشان می‌دهد شرکت اَپل بابت این نقل‌و‌انتقال بین‌المللی مالیاتی پرداخت نمی‌کرده است. 

این در حالی است که طبق گزارش فایننشال تایمز، شرکت اَپل پیش‌تر صورت‌حساب مالیاتی خود را در این خصوص پرداخته است. مشخص نیست آیا گزارش منابع محلی درباره غرامت 118 میلیون دلاری اَپل به ژاپن پیش از پرداخت مالیاتی اَپل بوده است و یا پس از آن.     

شعبه آی‌تیونز اَپل در ژاپن باید بابت حق امتیازی که به هر شرکت خارجی می‌پردازد، 20.42 درصد مالیات بدهد. 

اقدامات مالی اَپل در ایرلند اخیراً به شدت تحت نظر قرار گرفته است. کمیسیون اروپا ماه اوت سال جاری میلادی، این شرکت آمریکایی را به پرداخت 13 میلیارد دلار جریمه مالیاتی محکوم کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار