اصفهان؛

رونمایی از تابلوی شهدای فاجعه منا در موزه هنرهای معاصر

تابلوی شهدای فاجعه منا در موزه هنرهای معاصر رونمایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس موزه هنرهای معاصر گفت: تابلوی "شهدای فاجعه منا" توسط هنرمند نگارگر "رضا بدرالسماء" به یاد قربانیان فاجعه منا خلق شده است که روز دوشنبه 29 شهریورماه در محل موزه هنرهای معاصر رونمایی می شود.

محمدعلی صرامی اظهار داشت: این هنرمند نگارگر در آستانه‌ سالگرد فاجعه‌ منا و شهادت تعداد زیادی از هموطنانمان در مناسک حج سال گذشته از همان زمان که خبر فاجعه منا را شنیده به‌شدت متأثر شده و تصمیم گرفته تابلویی را با این موضوع کار کند تا سهمی در تأثیرگذاری این فاجعه داشته و پیام‌رسان مظلومیت قربانیان این فاجعه باشد.

وی افزود: این اثر در ابعاد ۸۰×۱۰۰ سانتی‌متر به سبک نگارگری (نقاشی ایرانی) کار شده که در این اثر، حادثه منا را با المان‌های ایرانی به تصویر کشیده است.

رییس موزه هنرهای معاصر خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای تماشای این تابلو و حضور در برنامه رونمایی می توانند روز دوشنبه 29 شهریورماه ساعت 17:30 به محل موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند.

رضا بدرالسماء متولد سال ۱۳۲۸، هنرمند و نگارگر اصفهانی است که از همان سنین کودکی فعالیت در زمینه هنر را آغاز کرد و ۵۰ سال است به ‌صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کند و اثر "شهدای فاجعه منا" را با انگیزه شخصی خلق کرده و شعر معروف "بنی‌آدم اعضای یک پیکرند" سروده سعدی شیرازی، الهام‌بخش خلق این تابلو بوده است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.