ارومیه؛

برگزاری آیین های موثر بر اعتلای جوانان، رویکرد اصلی دولت در حوزه فرهنگ

برگزاری آیین های موثر بر اعتلای فرهنگی جوانان، رویکرد اصلی دولت در حوزه فرهنگ است و در این راستا، آیین های نکوداشت بزرگان ادب و فرهنگ برگزار می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در آیین نکوداشت استاد غلامرضا دانش فروز و یادواره استاد شهریار در ارومیه افزود: پیش از دولت تدبیر و امید، در موضوع فرهنگ به فعالیت های محدودی اکتفا می شد ولی با اهتمام دولت یازدهم، برنامه های فرهنگی متعدد و فاخری در حال انجام است.

هوشنگ عطاپور اضافه کرد: یکی از برنامه های فاخر انجام شده در چند ماه گذشته در کشور و استان، آیین های نکوداشت مفاخر ادبی و فرهنگی است که سه مورد آن نیز در آذربایجان غربی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: این آیین ها می تواند تاثیر عمیقی در توسعه فرهنگی استان داشته باشد و زمینه آشنایی نسل جوان با این مفاخر و ایجاد ارتباط بین نسلی را فراهم کند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه به برگزاری این برنامه ها نیازمندیم، ادامه داد: راغب هستیم که در راستای تمهید برنامه های بهتر و کیفی تر، از نظرات نخبگان در این خصوص استفاده کنیم.

وی با اشاره به مقام والای استاد دانش فروز در حوزه فرهنگ و ادب استان آذربایجان غربی گفت: تذکره نویسی از مفاخر فرهنگی استان، یکی از کارهای ارزشمندی است که این شخصیت بزرگوار انجام داده و با این کار، در زمره تذکره نویسان شمعدود تاریخ کشور و استان قرار گرفته است.

عطاپور همچنین با تکریم یاد استاد شهریار افزود: این شاعر گرانقدر، از جمله افرادی است که سهم بسزایی در شناساندن ادبیات ایران به ویژه در دوره معاصر برای مردم جهان داشته است که باید بیشتر این شاعر ارزشمند را قدر بدانیم.

در این آیین همچنین فرزند استاد شهریار از برگزارکنندگان این مراسم قدردانی کرد.

اجرای برنامه های هنری از جمله موسیقی زنده به همراه شعرخوانی تعدادی از شاعران برجسته استان از جمله دیگر برنامه های این آیین بود.

گفتنی است در پایان این آیین لوح تقدیر و هدایایی از طرف استاندار آذربایجان غربی به این شاعر برجسته و نامی استان اهدا و از تلاشهای وی در اعتلای فرهنگ و ادب استان قدردانی شد.

غلامرضا دانش فروز که در آثار خود شبگرد تخلص می کند، در عرصه ادبیات آثاری چون در بزم قلندران، غم نامه آذربایجان و معراج عارفان را خلق کرده است.

وی در سال 1324 در ارومیه دیده به جهان گشود و پس از تحصیلات دبیرستانی به خدمت نظام وظیفه پرداخت و پس از آن به استخدام وزرات آموزش و پرورش درآمد.

دانش فروز پس از 22 سال تدریس در شهرستان کنگاور به زادگاه خود، ارومیه برگشت و به نوشتن ادامه داد.

وی در دهمین جشنواره ملی سوره به همراه دو چهره برتر ادبی دیگر مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: فرهنگ ، جوانان ، دولت ، توسعه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.