ارومیه؛

فعالیت رسمی اتحادیه تولیدکنندگان عسل

آغاز فعالیت رسمی اتحادیه تولیدکنندگان عسل آذربایجان غربی از سال 95

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تشکیل اتحادیه جدید زنبورداران به نام اتحادیه تولیدکنندگان عسل آذربایجان غربی، ابراز داشت: اتحادیه زنبورداران استان به دلیل مشکلات مدیریتی و مالی بیش از 15 سال غیرفعال و بلاتکلیف مانده بوده و در این مدت علی رغم دارا بودن مقام اول تولید عسل کشور پیگیری مطالبات و نیازهای اصلی زنبورداران از اتحادیه سراسری و صندوق توسعه زنبورداری کشور و سایر نهادهای دولتی امکان‌پذیر نبود.

وی افزود: پس از مذاکرات و رایزنی‌ها مختلف و پیگیری‌های مکرر اتحادیه علی رغم داشتن مشکلات مالی و بانکی فراوان منحل و اتحادیه جدید به نام اتحادیه تولیدکنندگان عسل استان تشکیل و در سال 95 رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

یوسفی رضایی تشکیل اتحادیه جدید با نام تولیدکنندگان عسل آذربایجان غربی، تشکیل حلقه‌های زنجیره تولید در زنبورداری از مزرعه تا مصرف‌کننده، تشکیل ستاد گرده افشانی زنبورعسل اولین بار در استان، صادرات کندوهای با جمعیت و بره موم از بازارچه‌های مرزی استان به کشورهای ترکیه و عراق و... را از جمله توانمند‌ی‌ها و ظرفیت‌های استان در پرورش زنبور عسل بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش‌ها، مشکلات و تنگاهای بخش زنبورعسل، تصریح کرد: رفع مشکلات مربوط به صنایع بسته‌بندی و صنایع تبدیلی فرآورده‌های زنبور عسل خصوصا کارخانه‌های پاستوریزاسیون عسل به شکل نوین ، پرداخت به موقع غرامت به خسارت‌دیدگان که بتوانند بخشی از خسارت‌های وارده را جبران نمایند، تخصیص تسهیلات و اعتبارات کافی و سرمایه در گردش برای بخش زنبورعسل و رفع مشکلات مربوط به فرهنگ مصرف عسل و سایر فرآورده‌های زنبور عسل در توسعه و رونق بخشیدن به صنعت زنبورداری مؤثر است.

مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: ضرورت دارد برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه و اشتغال‌زایی این صنعت، جهت خارج کردن از تولید تک محصولی و تولید عسل ارگانیک، بدون سموم و ایجاد انگیزه برای زنبورداران در تولید سایر فرآورده‌های زنبور عسل از جمله زهر زنبورعسل، ژله رویال، گرده، موم و بره موم صورت گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.