ساعی: پولادگر اجازه نداد خدابخشی در المپیک مدال بگیرد/تکواندوکاران زودتر حقایق را بازگو کنند

قهرمان سابق تکواندوی کشورمان معتقد است رفتار ناپسند پولادگر با مهمان دوست باعث شد دست خدابخشی از مدال المپیک کوتاه بماند.

ساعی: پولادگر اجازه نداد خدابخشی در المپیک مدال بگیرد/تکواندوکاران هر چه زودتر حقایق را بازگو کنندهادی ساعی قهرمان پیشین تکواندوی کشورمان در حاشیه مسابقات بین المللی پرش با اسب در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت:18 سال است که رشته پرش را دنبال می کنم. در مسابقات مختلف هم شرکت کردم امروز هم در سومین دوره مسابقات بین المللی CSI حضور یافتم. در میان سوارکارانی هستم که در کشور دارای رنک هستند. اگر بتوانم در این رقابت ها مقام بیاورم می توانم به رنک بین المللی دست یابم. 

وی ادامه داد سوارکاری ورزشی آرامش بخش است. در زمانی که تکواندو کار می کردم و تحت  فشار تمرینات و مسابقات با سوارکاری آرام می شدم. ارتباط میان اسب و انسان ارتباطی خوب و جذاب است مخصوصا ک اسب موجودی باهوش است. 

ساعی درباره وضعیت این روزهای تکواندو اضافه کرد اتفاقاتی بدی که این روزها در تکواندو رخ داده است برای ما بسیار درد آور است. چون من و امثال من تکواندو را به سختی ساختیم. خیلی از مربیان و ملی پوشان از عمر و زندگی خود گذشتند. اما  امروز تکواندو  بدترین نتیجه را در المپیک کسب کرده است. ورزشکاران ما توانمندی های خوبی داشتند اما ناکام مانند.

قهرمان پیشین تکواندوی کشورمان تصریح کرد اگر  امروز کسی درباره تکواندو صحبت کند از سوی مدیران این رشته برچسب های مختلفی می خورد. اخلاق که یکی از اصول ورزش های رزمی است. ما که نتیجه را واگذار کردیم حداقل در در اخلاق نبازیم. تک.اندویی که مردم آن را دوست داشتند و با آن خاطرات زیادی داشتند امروز به معضل ورزش کشور تبدیل شده است. 

دارنده مدال طلای المپیک پکن اظهار داشت امروز از همه بیشتر تکواندوکارانی که نتوانستند در المپیک نتیجه بگیرند ناراحت هستند زیرا زحمات زیادی کشیدند. هم چنین سرمربی تیم با جوانمردی با توجه به مشکلات زیادی که فدراسیون با آن روبروست تمام ناکامی ها را بر عهده گرفت. مقانلو هم عذر خواهی کرد و هم مسئولیت شکست را بر عهده گرفت. کاش مدیران قدیمی تر از جوان تر ها یاد بگیرند و از مردم عذر خواهی کنند. جالب است که رییس فدراسیون علل ناکامی ها را مطبوعات و ورزشکاران معرفی کرده است و مسئولیت هیچ کاری را قبول نکرد چرا که پولادگر هرگز دوست نداشته کسی از او انتقاد کند.

ساعی درخصوص مهمان دوست خاطر نشان کرد رفتارهای مناسبی با مهمان دوست نشد. او یک مربی بین المللی است و باید معیشت خود را تامین می کرد. او برای ایران هم زحمات زیادی کشید و  برای ادامه کار خود به خارج از کشور رفت. خوش بختانه نتایج خوبی هم در ریو گرفت و من برخلاف دوستان برای او خوشحالم. مهمان دوست نماینده ایران است و موفقیت او موفقیت کشور است بهتر است اخلاق حرفه ای را یاد بگیریم. 

پر افتخار ترین ورزشکار ایران در بازی های المپیک ادامه داد معتقدم مدال نگرفتن خدابخشی تقصیر پولادگر بود. چون پولادگر با رفتار ناپسندش با میلاد بیگی و مهمان دوست اعصاب آن دو را بهم ریخت و باعث شد بیگی بازی بعدی خود را واگذار کند و دست خدابخشی نیز از مدال برنز کوتاه بماند. پولادگر باید حرفش را قبل از مسابقات می زد که البته به نظرم بعد از مسابقات نیز هیچ حقی نداشت تا این گونه رفتار کند. امیدوارم ورزشکاران المپیکی هر چه زودتر درباره  اتفاقاتی که رخ داده است صحبت کنند  و اجازه ندهند که دیر شود چون بچه های تکواندو مظلوم و ماخوذ به حیا هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
همه مقصرن به جز...........................
آخرین اخبار