ساعی: ترس سوارکاران ایرانی با حضور خارجی‌ها می‌ریزد

پرافتخارترین ورزشکار ایران در تاریخ المپیک معتقد است حضور سوارکاران خارجی باعث ریختن ترس سوارکاران ایرانی از رقابت‌های بین‌المللی می‌شود.

ساعی: ترس سوارکاران ایرانی با حضور خارجی‌ها می‌ریزدهادی ساعی در گفت و گو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مسابقات بین المللی CSI در سطح خوبی برگزار شد. حضور سوارکاران خارجی در این رقابت‌ها بسیار مفید است زیرا هم به مسابقات رونق می دهند و هم الگوهای خوبی برای سوارکارن داخلی است. همچنین مسابقه با سوارکاران بین المللی باعث می شود ترس اسب‌سواران داخلی   برای حضور در مسابقات بین المللی از بین برود و با خیال راحت تری به کار خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل سوارکاری ایران ورود سوارکاران خارجی و اسب هایشان به کشور است. این نخستین بار است که سوارکاران آلمانی اسب‌های خود را به کشور ما آورده اند اما در گمرک بسیار اذیت شده‌اند. اسب هایشان نیز به دلیل خستگی پرواز و معطلی در گمرک خسته بودند. این خستگی ها باعث می شود اسب کیفیت خود را از دست بدهد. 

ساعی افزود: اتفاقات خوبی در راه است. شرایط کسب مجوز برای حضور در مسابقات بین المللی با اسب های خودمان مهیا شده است. قبل از این به دلیل وجود قوانین سخت، قرنطینه رفت و آمد به داخل و خارج از کشور بسیار دشوار بود. به یقین اگر راه برای سوارکاران داخلی باز شود سوارکاری ایران حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. 

ملی پوش سابق تکواندو کشورمان اضافه کرد: اسب های من خارجی‌‌اند. اسب های ایرانی برای رده های بالای پرش مناسب نیستند. خوش بختانه می توانیم از خارج از کشور اسب های مناسب پرش را به کشور وارد کنیم. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار