روسیه : آزمایش هسته‌ای کره شمالی تهدیدی علیه امنیت منطقه است

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای جدیدترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ روسیه اقدام کره شمالی در انجام بزرگترین آزمایش هسته‌ای این کشور را به شدت محکوم کرد. مسکو ضمن اعلام اینکه این آزمایش هسته ای تهدیدی علیه صلح و امنیت در شبه جزیره کره و منطقه اقیانوس آرام است به پیونگ یانگ تاکید کرد از برنامه های موشکی و هسته ای خود به طور کامل دست بردارد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای در این باره اعلام کرد : «ما تاکید می کنیم که طرف کره شمالی دست از ماجراجویی های خطرناک خود بردارد و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را بدون قید و شرط اجرا کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدام های کره شمالی برای ضربه زدن به نظام جهانی جلوگیری از گسترش (سلاح هسته‌ای) انجام گرفته و خطر جدی برای صلح و امنیت در شبه جزیره کره و منطقه آسیای دور و اقیانوس آرام محسوب می شود. 

«این اقدام ، نخست پیامدهای منفی برای کره شمالی دارد که اصرار داریم به ماجراجویی های خطرناک پایان دهد. می خواهیم مصوبه های شورای امنیت را به طور کامل اجرا و از برنامه های هسته ای و موشکی خود صرف نظر کند و به نظام منع گسترش سلاح هسته ای بازگردد.»

روسیه همچنین از تمامی طرف های مربوط به مسائل کره شمالی خواسته است از برداشتن گام های ایجاد تنش بیشتر پرهیز کنند و برای هماهنگی اقدام ها به منظور تنظیم واکنش بین المللی در برابر رویکردهای پیونگ یانگ آماده باشند.

در پایان بیانیه گفته شده است: طرف روسی به راه حل سیاسی-دیپلماتیک مسائل هسته ای شبه جزیره کره از طریق مذاکرات پایبند است. 

خبرگزاری ژاپنی کیودو به نقل از منابع رسمی کره شمالی، انجام آزمایش هسته ای بامداد امروز در این کشور را تایید کرد و گزارش داد که در پایگاه اتمی «پانجی - ری» انجام شده است. گزارش تلویزیون دولتی کره شمالی حاکی است که دولت این کشور ضمن تایید خبر انجام موفقیت آمیز آزمایش، اعلام کرده است که از این پس بر کمیت و کیفیت این عملیات می افزاید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار