مخلوط کردن ماست با آبلیمو باعث افسردگی می‌شود

یک کارشناس طب سنتی گفت: مخلوط کردن ماست با آبلیمو یا سرکه سبب افسردگی، ترس، اضطراب، و تشدید بیماری صرع می‌شود.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان سید جواد علوی اظهار داشت: مخلوط کردن ماست با آبلیمو یا سرکه سبب افسردگی، ترس، اضطراب، و تشدید بیماری صرع می‌شود.
 
به گفته وی بدن انسان بر اثر غذاهایی که می‌خورد دارای باکتری‌ها و سمومی می‌شود که در دراز مدت می‌تواند باعث بروز بیماری‌های متفاوت باشد.
 
این کارشناس طب سنتی افزود: سبزی‌ها از موادی هستند که می‌توانند به انسان در دفع سموم و مواد زائد کمک کنند. سیر به دلیل دارای بودن ترکیبات فراوانی که دارد یک سم زدای فوق العاده محسوب می‌شود.
 
علوی ادامه داد: این ماده غذایی به بدن کمک می‌کند تا سموم و مواد زائد به ویژه آلودگی‌هایی مانند سرب و جیوه از بدن خارج شوند. علاوه بر این، سیر دارای خواص ضدباکتریایی است برای همین می‌تواند روده‌ها را به خوبی تمیز کند.
 
وی اضافه کرد: دوری از برهم خوری و زیاد خوردن و چیزهای چرب و لزج، گرسنگی زیاد و نخوردن آب وسط غذا به سلامت معده کمک می‌کند همچنین استفاده از غذاها و کباب‌های مقوی مثل کباب راسته گوسفند جوان به همراه زیره و دارچین نیز موجب حفظ سلامت معده می‌شود.
 
این کارشناس طب سنتی بیان کرد: مصرف شربت‌های مقوی معده مانند سکنجبین، شربت لیمو، شربت غوره، انار و زرشک خوردن و مالش روغن‌های مقوی معده بر سر معده مانند روغن گردو و روغن مصطکی به سلامت معده کمک می‌کند.
 
علوی یاداور شد: خوردن سیراب و شیردان گوسفند سالم به همراه زیره و دارچین و هل, خوب جویدن غذا به طوری که غذا با بزاق دهان ترکیب شده و بصورت کشکاب درآید و سپس بلعیده شود نیز به حفظ سلامت معده کمک می‌کند.
 

منبع:خبرگزاری تسنیم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار